Vilohem - lösdrift

S

Sveipur

Har någon gång sett annonser på islandsgårdar som tar emot hästar på vintervila, men nu hittar jag det inte någonstans. Ägaren är sjuk och hästen ska vila. Har för mig att det var någonstans i mellansverige.

Någon som vet var?

Sv: Vilohem - lösdrift

Om hästen är en valack eller hingst är han välkommen till mig.

Jag kan ta hand om allt som behövs. Är du/ni intresserade gå in på min hemsida och läs mer eller kontakta mig via pm.

Välkommen!

Mvh Åsa

Tack, det ser jättefint ut. Jag tror de vill hitta något lite närmre stockholm, men annars är det helt klart ett alternativ.

Fler förslag mottages tacksamt.

Om hästen är en valack eller hingst är han välkommen till mig.

Jag kan ta hand om allt som behövs. Är du/ni intresserade gå in på min hemsida och läs mer eller kontakta mig via pm.

Välkommen!

Mvh Åsa

Gränja gård i Ösmo????

Om det låter intressant så kontakta mej via PM så kan jag se om jag får tag på något telefonnummer.
Är själv skötare till en Islänning som står där. Skulle tro att det är lättare att få plats om hästen är valack.
Men hör av dej!!!!

Här kanske? http://rallarbacken.etanet.se Ligger i Norrtälje-trakten. Har aldrig varit där och vet inget utöver det som står på hemsidan...

Lösdrift med fullskötsel-modell är kanske också möjlig hos www.grimislandshastar.se i samma område.

Vet även 2 stall i Vallentuna som har lösdrift och kanske kan erbjuda en "vilohems-lösning" utan så mycket engagemang från ägaren, men de har visst inga hemsidor.

Sök efter islandshäststall som erbjuder "full skötsel" och kanske även "lösdrift med ligghall". Om hästen ska vila och är fullt frisk mår den nog bäst på lösdrift (det brukar ju vara lite billigare också). Kolla med avlare i det område du tänkt dig. Förhoppningsvis har de bra lösdrifter och vill kanske ha en "gammelfarbror" eller "gammeltant" som kan uppfostra unghästarna?

Är hästen skadad eller så behövs kanske snarare ett rehabstall. De är dyrare förstås, men det finns ett nära Norrtälje - men där har de nog inte så många islandshästkompisar förstås.

Tack för tips. Rallarbacken har jag kontaktat tidigare, de hade tyvärr fullt.

Du får jättegärna skicka pm på lösdriftstallen i Vallentuna. Det är enbart lösdrift som är intressant.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 157
Senast: Cambrie
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 352
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jokkmokks marknad?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur