Ville bara dela med mig .... lite glädje

Sv: Ville bara dela med mig .... lite glädje

Nej samtalet flöt på riktigt bra, fått en riktigt bra bild av uppfödaren såhär långt.

Nu blir det flyg till henne om ca 4 veckor och hälsa på puppisarna och då får vi slutliga beskedet ;)

Jag håller tummarna att allt går bra för dig :bump:!

Sitter i lite samma sits själv, har haft kontakt med en uppfödare i Gävle (dock annan ras) och hon fick valpar v. 24, två tikar och en hane, och hanen vil jag bara haaaaa :love:! Problemet är bara att hon kanske vill behålla honom som avelshane, och det förstår jag ju... trots att jag tycker det är tråkigt för min del :(.

Men men, jag ger inte upp, utan ringer och "trakasserar" henne ofta så hon ska inse att jag kan ge valpen ett super-duper hem :D!!

Grattis! Vad kul!! Engelsk staff, det är de som heter Staffordshire Bullterrier på riktigt, va?

LYCKA TILL!!

Senast ändrad:

*KL*

Tyvärr så blev det ingen bra utdelning för våran del, tiken skötte sig mycket bra och ut kom 7 friska välmående valpar ( Skönt )

Men......

Tyvärr blev det 6 hanar och 1 tik :(

Vi hoppas ju fortfarande men troligtvis kommer uppfödaren själv att behålla tiken ...

Jäkla skit, nu sitter vi här ( sambo & jag ) och är småledsna..

/ Calazirya som är ute på havet & seglar

Nä, vad tråkigt... hane är helt uteslutet?

Jag vet att när jag skulle ha Loka blev det samma sak, fler som var före mig och ville ha tik så jag blev erbjuden hane. Då hade jag väntat i ca 2 år redan så det kändes motigt att neka och vänta, men sen fick jag min älskling ett halvår senare i en bättre kombination som jag är glad över idag.

Ja hane är nog helt uteslutet :(

Ska kontakta uppfödaren i början av nästa vecka och höra efter lite om alternativ.

/C

Det KANSKE ordnar sig iaf :D

Håll tumme och tå för oss ....

Vi får köpa tiken :D:D:D

Om inget oförutsett inträffar eller att uppfödaren verkligen avskyr mig så hämtar vi hem henne v.36 ...

Hihi

Tur att det löste sig! :banana:
Har du något namn du ska kalla den efter? Eller blir det uppfödarens? :angel:

Lycka till iallfall :)

Nja vi har några namn och vi kommer givetvis döpa henne till något eget!

Men sedan har hon ju kennelnamnet i stamtavlan ..

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 135
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 600
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 889
Senast: geting
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 797
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar