Vill ni se min tant?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Getaway_hon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 010
Sv: Vill ni se min tant?

Till alla:
Det är riktigt kul och intressant att se hur ni har gissat :)
Jag kom på att jag kanske var lite elak när jag inte gav någon ledtråd, men hon är faktiskt en blandras :angel:
Ni får gärna komma med flera gissningar om vad hon kan vara, så återkommer jag med svaret senare i eftermiddag.
Försökte även ta en bild när hon står upp, men det var inte det lättaste när tanten inte har en tanke på att stå still + att kameran tyvärr inte hade några batterier :smirk: Ska se om jag lyckas under dagen.

Blandras/bondkatt trodde nog jag med... Bondkatt och burma eller bondkatt och britt, gissar jag.

mandalaki skrev:
Tror jag inte, fel form på huvudet och ser för maffig ut.

Jo det tyckte jag oxå, men det är lite svårt att se när katten ligger ner.

Försök att gissa vad den här herrn är för något ;)
Spinners 1
A-K15.jpg

Spinners 2
A-K14.jpg

Tänkte jag skulle komma med svaret ;)
Konstigt nog är det ingen som nämnt rasen som hennes mamma är :)
Min lilla tant är nämligen hälften bondkatt och hälften perser.
Mamman hennes är/var perser och pappan var bondkatt. Så kan det bli :D ;)

Det förklarar britt-looken, alltså, det är ju perser i dem också.

Din katt ser rätt häftig på användarbilden :D

A_K_N: Det var en hård nöt att knäcka ;). I mina ögon en bondkatt där det är helt omöjligt att spåra nån annan ras (mer än möjligen något orientaliska ögon)

Spinners är Perser/Manx men ser ut att vara korsad med grävling ;)

Tyvärr har jag inget bra kort på hela honom, han har ovanligt kort svans för att ha hel svans.
Här är ett av de kort jag har där han är nästan i helfigur.
1e1e3ff8.jpg

Gossarna som ligger bredvid honom är kullbröder Exotic/Norsk Skogkatt, en kort- o en långhårig.

Senast ändrad:

Hur gammal är tant?
Visst syns det britt/perserrundning på skallen, men det är så vanligt på husisar så det går ju inte längre att gissa sig till ev. rasinblandning. Exsambon hade en gammal huskatt som kunde gått som britt till punkt och pricka, förutom att han hade helt fel ögonfärg, vilket borde utesluta en hög grad av brittinslag.
Återkommer snart med nya bilder på gråfarfar här (12 år)...

Jag har en till ;)

Han är 25% Norsk skogkatt o resten vet jag inte. Troligtvis någon oriental, typ Siames eller nått då han är mycket pratig och ser ut som en oriental i kroppen.

Alla fyra gossarna sover hos mig, det är kanonskönt.

Du får väl komma o titta på dom någon gång (jag lovar att ha på mig kläder :rofl: )

Hon är 14 år nu, men hon vet nog inte om det själv :crazy: Inte när hon rejsar genom lägenheten, sladdar in väggarna *dunk* och tar ny sats genom vardagsrummet i vilketfall :D

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 466
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
2 015
Senast: Zpunk
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 918
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 988
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka