Vill ni se en stjärna...

Gnist

Trådstartare
I vardagslivet :angel:

Se så vacker min Strumpa är just nu i denna sekund :D

Strumpan1.jpg


Strumpan2.jpg


Kan det verkligen vara samma hund :crazy: :eek:

Stromboliannons.jpg


Och så vacker är han när han är ren och nytrimmad och står på egen hand på trimbordet :banana:
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

Han ser verkligen ut att ha haft kul ute i naturen!!:) :) :)

Och eftersom hans matte är så bra på att fixa iordning honom inför utställningar och dater med trevliga damer så passar han ju självklart på att blöta/gegga ner sig när tillfälle ges. :angel: :angel:
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

En riktig liten gris är vad han (de) är:D

Man kan ju inte tro att denna lerhög faktiskt konkurrerar i rasens topp på utställningar, när man ser honom se ut på detta viset :rofl:

Som synes är ju inte mina hundar några bortklemade utställningsfjantar. De lever ett riktigt hundliv, med allt vad det innebär :bump:

Han (och resten av trollgänget, som nästan ser lika hemska ut :crazy: ) ska få bada nu i kväll och sedan ser de fina ut tills efter morgondagens uteaktiviteter :angel:
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

Det är då det är kul att ta före/efter bilder :rofl: :rofl: :rofl:

Min vovva ska dock få en vindoverall för den geggiga/blötsnöiga perioden..... ljus och päls nästan ner till backen.... känner INTE för att bada/duscha 1-2 gånger om dagen....:angel: :angel: :angel:
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

Fördelen med strävhåriga pälsar är ju att det mesta leret trillar av själv, när hundarna torkar :D
Fast de ska i alla fall få bada idag :devil:
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

Härligt att se att fler an mamma låter sin/sina utställningsvovvar få vara "riktiga" vovvar mellan varven

Här kommer lite bilder på Tova i olika situationer.
Sprungit i vattenfyllda diken
inte så ren och ganska galen
En sommardag - okammad men hyffsat ren
Några bilder så hon är i utställningskick finns inte på min dator, men gå in på "islands_lover"s hemsida och kolla på nyheter finns ett par stycken där - hunden heter Ömsikka´s Tova Mc Ai
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

Det var ju lindrigt mot min lortgris, fast de har ju totalt olika pälsar, så jag förstår att hon är en aning jobbigare att "ta rätt på" efter en heldag ute i höstrusket ;)
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

Hur kan du tro det :confused:










:angel: :D

Det har regnat i snart en veckas tid :eek:
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

Haha...jag har väl tur...min hund är ju fläckig så det kan ju likaväl vara skit som egen päls:D

Fast man brukar ofta förstå vilket det är när hon kommer inom luktområdet:eek:
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

:eek: :love: :eek:

schizofrent!

Enda fördelen måste ju vara att blir så mycket mindre stöldbegärlig om han ser ut så där...
Men jag är nöjd med att min hund max blir lite blöt på mage och ben,
hon gillar inte lera. Lite för fisförnäm för det...
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

:p

Jo den här tiden på året är han "vacker" ( :eek: ).

Nåväl nu ser han ju bättre ut efter gårdagens dusch och i morgon ska han trimmas det sista finliret, inför söndagens utställning så snart ser han ut "som han ska" igen ;)
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

dusch? Högtryckstvätt;), rekomenderar jag och vofflan.
Badade mitt odjur förra veckan, och har nu hundhår överallt...
Även i taket.
 
Sv: Vill ni se en stjärna...

har inga bilder på henne då hon lekt grävmaskin :eek: då är hon inte vit längre :crazy:
Hennes päls är ju väldigt "mjuk" så mkt fastnar. Hennes badrutin ser ut som följer:
  • Blöta, blöta genom all päls - högt tryck på duschen
  • Galltvål på ben, under mage och runt nos
  • schampo
  • ev mer galltvål/schampo
  • Balsam
  • och så tar det ju ett j*vla tag innan hon är torr - fön är ett bra hjälpmedel

Men hon blir såå fin så det är värt det!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 181
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 654
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 785
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp