Vill inte gå ut

Sv: Vill inte gå ut

Min lilla grå går faktiskt ut även om det är snö. Fast det handlar om en snabbrunda verkligen. Max är kanske någon minut. Han föredrar att ligga på min säng och tryna, och se jätte söt ut. :D

"min" katt vägrar gå ut på vintern. Fast springer alltid imellan ytterdörren och balkongdörren ihop om att han ska få gå ut, men när han ser vad det är för väder så ångrar han sig snabbt ;)

Mina katter är ute från morgon till kväll... frivilligt om det inte är jättekallt och snöstorm. ;)

Min katt älskar att vara ute och leka i snön, hon rullar sig till och med... springer efter snöbollar och föjler efter mig och min sambo när vi går promenader! När hon tycker att det är för kallt ute blir hon helt vild eftersom hon har så mycket överskottsenergi!

hmm.

Det är nog rätt vanligt att dom inte vill gå ut i det kalla snöiga vädret.
Får erkänna att jag härom dagen fick hjärnsläpp på mina katter.
dom hade då bråkat sins emellan, rivit ner tre blommor och dessutom kissat i ett hörn..:crazy:
Jagade ut allihopa och låste katt luckan. Fick dåligt samvete efter 5 minuter...............
Ropade in dem allihopa igen och bad om ursäkt!:o

En av mina katter (den äldre gubben) är inte ute längre stunder än 1 min åt gången under vinterhalvåret. Han går ut, kollar läget och går in igen. Han trivs bättre med att ligga inne i värmen och lata sig. Hittills i år har han gått ut en gång...
och vill katten har det så får det vara så!

Vår ena katt (14 år) vägrar att gå ut om det är under 10 grader. Han har 100%ig koll på temperaturen på något lustigt sätt.
Så vintertid ligger han mest och kurar inne i min garderob i väntan på bättre tider ;)
Den andra går ut året om och är gärna ute över nätterna, sålänge det inte är jättekallt.

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 213
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 589
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar