Vill höra era åsikter

H

hegg

är det bra eller dåligt att flera personer arbetar med samma häst?
har flera tjejer som hjälper mig i stallet nu(dotterns kompisar) så det blir ju att de får dela på hästarna.de ryktar,rider , tränar ledarskap m.m
en väninna sa att hästen mår inte bra av att hanteras av så många olika,att den ska ha en skötare som den ser som sin ledare,annars blir den bara förvirrad.vad anser ni om detta?:confused:

Sv: Vill höra era åsikter

Det viktigaste är nog att de som tar hand om hästen har samma syn på hästhantering och ledarskap så att hästen får konsekventa besked. Får den olika besked om vad som är rätt och vad som är fel kan den nog bli lite förvirrad. Men å andra sidan beror det nog väldigt mycket på också vilken typ av häst det är. En del hästar behöver EN människa som ledare, pga att de är osäkra eller har blivit felbehandlade. Andra klarar sig utmärkt trots att de blir hanterade av många olika människor, se bara på landets alla ridskolehästar! :)

ungefär så har jag själv resonerat,skönt att höra att nån håller med.:)

Ja jag håller nog med, mår hästen/hästarna bra så go for it! :) Man måste anpassa sig till individer tycker jag! Finns ingen universiallösning.... :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 660
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar