Vill ha tips på bra bok

McMarco

Trådstartare
Är det tillåtet att lämna tips på böcker här på forumet? Jag hoppas det. Jag skulle nämligen vilja ha tips på en riktigt bra bok med inriktning på dressyrridning. Helst med bra illustrationer och där man tar det hela från grunden och framåt. Som komplement till att rida för instruktör.

Sv: Vill ha tips på bra bok

Kyra Kyrklunds "Dressyr med Kyra"

Håller med! Totalt Oslagbar:bow:

Förutom de som redan nämnts tycker jag mycket om Sally Swift, Mary Wanless och Carl Hesters böcker.

Sen är det roligt att läsa historiska böcker också - som Guerniere, Xenofon och varför inte Arméns ridlära?

Proffsryttarens Ridlära är min favorit! Blir alltid inspirerad när jag läser den! :laugh:

Rid i harmoni med hästen av Perry Wood.

Ridlära av Wilhelm Münseler går metodiskt igenom hela utbildningsskalan av både häst och ryttare. Boken skrev för nästan 80år sedan av en tysk general (?) och är ganska så tung att ta sig igenom men den är en helt fantastisk bok om man verkligen vill lära sig rida "korrekt".

Tack så jättemycket för alla svar. Jag har lånat et par av dem på bibblan nu, och de andra när jag tittat igenom dessa ordentligt. Tänkte det kan vara bra innan jag köper så att jag vet att jag gillar böckerna

Ridhandböckerna från ridsportsförbundet tycker jag är bra!

Bo Tibblins Ridlära e också helt okej!:laugh:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 907
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 542
Senast: Ceta
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 044
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar