Vill ha smarta enkla ideer

martha

Trådstartare
Jag har ett fotbollsmål hemma gjort i järnrör...nu när grabben flyttade hemifrån ( för sådär 3 år sen :angel: ) så tänkte jag ta detta målet och göra ett vindskydd till nån pålle istället :idea:

Nu söker jag bra lätta tips att få det till ett bra vindskydd....måste man t ex ha genomgående bult för att få fast det i järnet eller kan man skruva fast dom bara på nåt sätt....??? presenning på går fetbort....

Sv: Vill ha smarta enkla ideer

såhär ser det ut "naket" ....

mal.jpg

Plåt, plåtskruv och borrmaskin. Bocka vassa kanter.
Kan det vara nå´t?

plåt på väggarna är jag lite feg för....ifall...dom skulle slå igenom...men taket kan man ju ha plåt ( har massor med plåt liggandes) men det blir ju kaka på kaka om hag ändå måste skydda med nåt annat så dom inte kan slå igenom plåten...

Om du inte ska ha något som håller för all evig framtid så kom jag på att vi när vi byggde uteboxarna så klädde vi insidan med en typ av plywoodskivor som kallades OCB. En typ av limmad träskiva som även visade sig stå bra emot fukt. Vi byggde även ytterdörrarna av dessa skivor och de har hållit fint de år som vi har haft stallet. Har haft överblivna OCB-skivor som stått kvarglömda ute i regnet i flera år och de är precis som nya, bara något mörkare (dålig på att städa undan :o ). Sega och hållbara, klarar galant kliande hästrumpor. Och skulle det bli en så kraftig spark att den går igenom borde ändå inte skaderisken bli så stor.
Kanske plåt på taket och OCB på sidorna?
Jag vill också ha ett fotbollsmål. Jag behöver solskydd i den stora hagen.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 738
Senast: lundsbo
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 382
Senast: lbb
·
C
  • Låst
Övr. Barn Jag har läst å läst å läst..;) Blir mer och mer övertygad om att min längtan till barn "redan nu" vid snart 21-års ålder är...
Svar
14
· Visningar
1 313
Senast: Cizzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Nordsvensk Brukshäst
  • Betäcka 2025