Vill ha en pomeranian NU!

Sv: Vill ha en pomeranian NU!

Pommen jag känner är inge trevlig alls. Skällig, osäker och halvt hysterisk. Skallet är INTE trevligt, jag brukar tänka tinnitus såfort han drar igång.

När jag läser vad andra har skrivit här känner jag lite att psyket har gått väldigt mycket utför för pommen :crazy: Borde inte glad liten ulltuss ändå vara målet med avlen? istället för hysteriskt skällande ulltuss

En Pomeranian som jag har träffat har bara morrat och varit ''uppkäftig''. Jag har hört att dom är lite så, stämmer det??
Men iaf så vill jag ändå ha en Pomeranian =)

om han hade fungerat så utanför huset o tomtgränsen ja.. han blir nära på okontaktbar på promenad om han inte är hungrig så det går att få uppmärksamhet på så vis, leksaker skiter han då fullständigt i tyvärr..
samt att han blir närapå totalt blockerad när han leker, leksaken blir det ända han tänker på skit samma om han skadar sig..
pga att han "förlorar" den lilla hjärrna han har när han leker så bröt han benet när han var 2år, och vi är förvånade över att det bara är det han skadat sig ordentligt så som han slår i när han far efter bollen :crazy:

angående skall så är det en väldig volym som kan komma ur den lilla kroppen. värst me skall var han dock när vi hade en till hund då dom trigga varann, men nu skäller han inte lika mycket när tex dörrklockan ringer. olika sorters skall har han oxå, det finns ett lungt skall han använder när han skäller på ingenting, o så finns det skallen när han är upphetsad/irriterad, riktig tinnitusvarning på dem. ajaj säger öronen

tuffing på hemmaplan, riktig mespropp utanför sitt område. sån e min lille :devil:

Senast ändrad:

Min framtids plan är att inom 4 år driva en lite Pom verksamhet.Jag har haft de som dröm i 11 år.
Men eftersom vi har tre stora hundar nu så får vi vänta lite till.

En pom är väl som alla andra små hundar..Dom fäller 1-2 gånger om året och då fälelr dom ganska mycket eftersom dom har precis som mina hundar (siberian husky) så har dom ganska mycket under ull så de är väl bäst de som rycker.
´Pälsvården i allmänhet borstning varje dag när de inte är utställnings säsong så brukar jag ta i lite päls mjukgörande balsam så att det är lättare att ta bort grenar och skit som fastnar.

Skällnadet är de som är de absolut jobbigaste dom skäller väldigt mycket men tränar man från början och lägger mycket jobb på de så är väl kontrollen ett faktum.
Det är en väldigt osäker hund oxå lite små skyg hoppar gärna upp i famnen när något obehagligt träder fram.

I övrigt är dom super söta jätte trevliga små mys korvar.
Koatar en del om du vill ha en bra hund.
Se upp med oseriösa säljare och den svenska *linjeaveln*-

Lycka till:)

Vad roligt att det var så många som svarar.

Det är ju också lite tråkigt att de är så dyra, men jag tänkte ändå att vill man ha en bra hund är det bättre att betala mycket hos en bra och pålitligt kennel istället för att få en dålig hund och i värsta fall tvingas lägga ut en massa pengar på veterinärvård.

Angående skällandet så tror jag också att det är en träningssak. Klart att vissa raser kan ta till skallet lättare än andra, men samtidigt kan man ju inte generalisera alla hundar. Det går att träna bort bara man anstränger sig. Sedan att det inte försvinner till 100 % är väl naturligt, men bara hunden förstår att man inte ska skälla på allt och alla, så tycker jag det är ok.

Man får inte glömma att de är vakthundar. Det handlar om oss som ägare, att ta ansvaret att lära våra hundar hur de skall uppträda. Det kan ta tid, men med konsekvent träning går det. Skallets ljud går ju dock inte att göra något åt, även om jag hade önskat att det fanns en knapp som man kunde skruva ner ljudvolymen då han varnar att det kommer någon.

Håller där emot med dig att det Pommen är en av andra raser som många gånger avlas just för sitt utseende. Det är skamligt menar jag.

tuffing på hemmaplan, riktig mespropp utanför sitt område. sån e min lille :devil:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Känner igen det där:angel:
Jag har en Jack Russel tik som svitschar fram som en Gladiator om någon skall göra min lilla Pomme illa. Sist ställde hon sig i mellan Pommen och en stor best till Schäfer som ville leka lite väl vilt med honom. Pommen ... tja .... han stod tryggt bakom mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 288
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 712
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2