Vill ha en pomeranian NU!

M

monnizen

Kände bara att jag var tvungen att få detta ur mig. :D
Jag som har längtat efter en pomeranian hur länge som helst får helt plötsligt syn på en tjej med en liten fluff utanför min dörr. Går fram och hälsar och klappar hunden lite.

Helt underbar är den. Vilken päls:love:
Jag som aldrig sett en från nära håll blev ju en mer förälskad i rasen. Om det nu var möjligt:)

Men jag får vänta till nästa år som jag redan har bestämt.

Någon mer som har denna längtan eller har någt roligt att berätta om en pomeranian?

Sv: Vill ha en pomeranian NU!

Dom är så söta, som små ulliga bollar :D
Några i hyreshuset bredvid mig har skaffat en liten pom-valp, huuur söt som helst... men jag tror jag håller mig till mina nakenhundar ändå ;)

Ja, antingen gillar man päls eller så gör man inte det.:D
Men nakenhundar är söta de också.

Haha, pälsen avskräcker inte, just nu har jag en sån här hemma. Är väl snarare att jag tycker de kan vara något för skälliga ;) Men söta de är de i vilket fall som helst.

jaa, så sjukt söta. Vi ska kanske skaffa en liten hund till och jag vill ha en sån ,men mamma o pappa tycker att dom skäller så mkt (?)..

Jo, skälliga är dem. Men jag har en liten bichon frise här hemma som är minst lika skällig av sig så det kommer nog inte göra så stor skillnad. Jag är van.:D

Tja, min bror är helt övertygad om att han ska skaffa en:D han ska minsan gå med en pomeranian när alla andra killar går med sina pittbulls:angel:

Haha...det hade varit en intressant syn. Två killar gåendes med hundar. En pitbull och en pom:rofl:

Min pojkvän vill däremot skaffa en stor, "manlig" labrador för att jämna ut fjollfaktorn de dagarna han kanske behöver gå ut med pommen.:rofl:
Ja säger bara, killar!

Någon mer som har denna längtan eller har någt roligt att berätta om en pomeranian?

för att återgå till frågan;)

Ja en sån längtan har jag men efter en Finsk lapphund:love: fluff modell större med andra ord:D

sen har jag nog inte så mkt kul att berätta om poms, om man inte tycker det e kul med en hund som hellre tar dö på sig själv än slutar leka med sin boll/pip:crazy:...

Får jag fråga hur de är som raser och hur pälsvården är?
Fäller de mycket?

Saker som man inte kan läsa till sig helt enkelt. Det är inte ofta som man träffar på en pomeranian ute på stan.

tja, jag kan ju bara svara utifrån min lille herre. o jag skulle dessvärre inte utse honom till en bra rasrepresentant...:crazy:

När han själv vill är han ett outtröttligt energiknippe, o vill han inte då är det tunga 3kg man har i andra änden av snöret :devil:

Fäller gör han inte så mycket, men visst går det i perioder, väntar på en sommarfällning snart om inte pälsen hans är helt förstörd efter en "hemmagjord lammklippning". Just nu är pälsen odräglig på så sätt att den ser bedrövlig ut på två dar, behöver alltså borsta honom varannan dag om det inte ska se ut som om han inte blivit borstad på ett år typ:crazy: men förr var det inte så, det kunde allt gå nån vecka lr två innan han verkligen behövde borstas. Är man inne på sitt nionde år o kanske känner av gamla skador, men beter sig som en tvååring får man väl se risig ut antar jag :angel:

som sagt, kanske ingen bra rasrepresentant så mkt mer än så bör jag nog inte säga :grin:

som sagt, kanske ingen bra rasrepresentant så mkt mer än så bör jag nog inte säga :grin:

Det är inte så viktigt. Jag ville bara få lite insideinfo från en faktiskt pom-ägare och inte bara internet. Även om man får reda på mycket där så vet man ju inte hur de är på riktigt.

Sen att han kanske inte är någon bra rasrepresentant gör väl inte så mycket. En hund blir vad man gör den till.

Men en fråga till...hehe. Är de verkligen så skälliga som som det sägs?

jag har hört att dom ska vara väldigt skälliga, även i rasbeskrivningen så sägs det att dom är skälliga (dom är ju spetstar:angel:)

Men hur mkt kan dom låta igentligen? dom är ju väldigt små och "ihoptryckta":angel:

Fast sen när jag tänker efter så hörs grannens Chiuauor(st?) rätt bra:grin:

Jag är en stolt och lycklig ägare av en "fluffy" som heter Morris. Han är idag 7 år och alldeles alldeles underbar. Hade jag haft visheten och vetat hur jag laddar upp bilder på profil eller i mitt inlägg så hade jag visat dig på honom. Han är så fotoskön :D

Hade aldrig varit i kontakt med rasen tidigare innan jag tog över Morris som 1 ½ åring efter en av mina bästa vänner och hennes man. De hade gett upp då Morris tagit över deras hem (japp, han hade faktiskt tagit över deras hem) :angel:

Underbar sköning min lilla vakthund. Han väcker stoooor uppmärksamhet på gator och torg. Men ack den som försöker klappa honom som okänd.

jag har hört att dom ska vara väldigt skälliga, även i rasbeskrivningen så sägs det att dom är skälliga (dom är ju spetstar:angel:)

Men hur mkt kan dom låta igentligen? dom är ju väldigt små och "ihoptryckta":angel:

Fast sen när jag tänker efter så hörs grannens Chiuauor(st?) rätt bra:grin:

Utifrån min hund och de jag träffat ... så ja ... de är skälliga. De är utpräglade vakthundar som skall säga till och vara uppmärksamma. Det krävdes en del tid och träning för att få honom att förstå när och hur han skulle vakta. Och jag kan lova dig att de låter. Som skrikande galningar!

haha okej:rofl: ska varna min bror:D

Många menar att Pommen är en stor hund i litet format och det kanske stämmer i många fall. De är tuffa så sett, men jag har också en Jack Russel Terrier så det påståendet tycker jag stämmer mer överens på en Terrier. Där emot är min Pomme oerhört stark i psyket, kan stå och lukta på en kissfläck trots att den stora traktorn försöker att komma förbi på den smalaste vägen och han har redan satt två rottisar på plats som nosade på "hans mark". Min Morris har oerhört stort revirtänkande och har kissat in hela stan och hela landet. :D

De är lättlärda och kloka. Min är relativt lat om man jämför med Jack Russeln (men vem är inte det??). Han är inte aktiv på samma sätt, utan mer pigg.

Pälsen kräver en del omvård. Jag är dock lite dålig på att följa upp den så regelbundet som jag borde. Ogillar det lika mycket som Morris själv. Min sambo brukar förbarma sig över honom och på sommaren (hm....) rakar vi honom då han håller på att dö av värmen. Snacka om vad söt han är då. Han simmar tom då ....

Ojojojoj, vad jag snöar iväg när jag pratar om honom :angel:

Hahahahaha .. ja, gör det. Jag överdriver faktiskt inte en milimeter. Min sambo stod med gapande mun och stora ögon när han fick träffa Morris för första gången. Och då var han dessutom förberedd!

Men, kan ju tillägga att Morris skrik och ihärdiga skällande tillslut fick min sambo att brista ut i skratt istället för skräck (hm .. han var van schäferhundar, så det var förmodligen chock) .... Och då slutade Morris och trippade mutrande iväg och somnade någonstans.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 288
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 712
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka