Vill ha egen häst men får ej!

Verkligen. Jag har en helt ok lön men har fått be om hjälp flera ggr till familj när oväntade stora vet.räkningar kommit. Även om hästen är försäkrad brukar det ju bli dyrt ändå... :/
Spinner vidare på ditt inlägg dvs. till @Hästens
Och då ska man ha någon att fråga och någon man tycker kan lägga sina pengar på ens intresse. Alla har inte det. Då är det banklån eller ta bort som gäller. Här kommer ju bufferten in. Man kan aldrig ha för stor buffert men det minsta man bör ha är självrisken på det veterinärbelopp man har på sin försäkring+pengar till avlivning.

Spinner vidare på ditt inlägg dvs. till @Hästens
Och då ska man ha någon att fråga och någon man tycker kan lägga sina pengar på ens intresse. Alla har inte det. Då är det banklån eller ta bort som gäller. Här kommer ju bufferten in. Man kan aldrig ha för stor buffert men det minsta man bör ha är självrisken på det veterinärbelopp man har på sin försäkring+pengar till avlivning.
Så är det ju, säger inte jag är nöjd med att jag ber familjen om hjälp med pengarna o vet alla inte har det så. Håller med dig helt om buffert. Men inte lätt o ha en buffert heller alla gånger.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 849
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka