Skulle fråga mina föräldrar vad som krävs för att visa att jag klarar av ansvaret och har kunskapen om att ha egen häst/ ponny och sedan jobbat mot dom målen.
Detta om pengarna finns vill säga.
Detta om pengarna finns vill säga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! O får bra kontakter, som kan stötta dig den dag du står där med egen häst o behöver råd.Försök hjälpa till med andras hästar så mycket som möjligt. På det viset får du del av andras kunskap och erfarenhet från olika stall och olika slags hästar. Så har du en mycket bättre grund att stå på när du väl skaffar egen häst.
Häst är jättedyrt och tar all ens fritid. Kostnaden för en häst ligger på uppemot 10 000 kr/ månad, efter inköpspris. Det är nästan hälften av en snittlön efter skatt i Sverige. Sedan får man räkna med att vara hos hästen 3-4 h varje dag. Där kanske 1 h är ridning.Hej hörni…… alltså jag vill ha en ponny eller rättare sagt att jag vill ha en häst som är en allround och den ska vara snäll och vara till för nybörjare eventuellt junior men min mamma säger nej och min pappa säger nej på att köpa en häst till mig t.o.m att min farfar säger nej och jag har testat att ”övertala” min mamma och pappa och farfar på att köpa häst och jag har ett stall i närheten och jag går på ridskola jag har gjort det i 2 år men jag gör allt för att få en egen häst. har ni några tips på vad jag kan göra för att få mina föräldrar att gå med på att köpa häst? (Skriv då dem tipsen ni har)
Du får nog inga bra övertalningstips här dess värre. Det råd jag kan ge dig är att fortsätta rida och lära dig om hästar, sköta skolan och skaffa dig en utbidning som leder till ett jobb med bra lön. Då har du möjlighet att skaffa och hålla häst i framtiden. Vissa saker får man helt enkelt ha tålamod och vänta på även om det känns som en evighetslång väntan.Hej hörni…… alltså jag vill ha en ponny eller rättare sagt att jag vill ha en häst som är en allround och den ska vara snäll och vara till för nybörjare eventuellt junior men min mamma säger nej och min pappa säger nej på att köpa en häst till mig t.o.m att min farfar säger nej och jag har testat att ”övertala” min mamma och pappa och farfar på att köpa häst och jag har ett stall i närheten och jag går på ridskola jag har gjort det i 2 år men jag gör allt för att få en egen häst. har ni några tips på vad jag kan göra för att få mina föräldrar att gå med på att köpa häst? (Skriv då dem tipsen ni har)
Varför säger dina föräldrar nej?Hej hörni…… alltså jag vill ha en ponny eller rättare sagt att jag vill ha en häst som är en allround och den ska vara snäll och vara till för nybörjare eventuellt junior men min mamma säger nej och min pappa säger nej på att köpa en häst till mig t.o.m att min farfar säger nej och jag har testat att ”övertala” min mamma och pappa och farfar på att köpa häst och jag har ett stall i närheten och jag går på ridskola jag har gjort det i 2 år men jag gör allt för att få en egen häst. har ni några tips på vad jag kan göra för att få mina föräldrar att gå med på att köpa häst? (Skriv då dem tipsen ni har)
Hej, planera och åk på ett längre ridläger nästa sommar. Oavsett ålder så är det bra. Lycka till med att hitta ett superläger nu. Bli skötare på ridskolan. Ett liv Med hästar är ruskigt långt. Lycka till.Hej hörni…… alltså jag vill ha en ponny eller rättare sagt att jag vill ha en häst som är en allround och den ska vara snäll och vara till för nybörjare eventuellt junior men min mamma säger nej och min pappa säger nej på att köpa en häst till mig t.o.m att min farfar säger nej och jag har testat att ”övertala” min mamma och pappa och farfar på att köpa häst och jag har ett stall i närheten och jag går på ridskola jag har gjort det i 2 år men jag gör allt för att få en egen häst. har ni några tips på vad jag kan göra för att få mina föräldrar att gå med på att köpa häst? (Skriv då dem tipsen ni har)
Sorry men jag har inga bra tips att ge. Mitt tjat gick inte hem. Jag köpte häst när jag kom upp i vuxen ålder istället. Däremot fick jag ta hem foderhästar under sommarlovet. Kanske börja där?Hej hörni…… alltså jag vill ha en ponny eller rättare sagt att jag vill ha en häst som är en allround och den ska vara snäll och vara till för nybörjare eventuellt junior men min mamma säger nej och min pappa säger nej på att köpa en häst till mig t.o.m att min farfar säger nej och jag har testat att ”övertala” min mamma och pappa och farfar på att köpa häst och jag har ett stall i närheten och jag går på ridskola jag har gjort det i 2 år men jag gör allt för att få en egen häst. har ni några tips på vad jag kan göra för att få mina föräldrar att gå med på att köpa häst? (Skriv då dem tipsen ni har)