Vill börja rida western!!:D

herisson

Trådstartare
Jag har ridit vanlig engelskridning hur länge som helst, och fick då upp ögonen för westernridning, för deras lediga sätt och rida och fantastiska kontakt med hästen. jag var och testa en gång hos en privat person som ägde en quarter häst (hur härlig som helst att rida). och det var jätte kul!
hästen var tyvärr inte riktigt igång så kunde då inte förtsäta rida där:(
så nu undrar jag om någon av er vet vart man kan vända sig om man vill börja rida western? jag bor i örebro området om det hjälper något.:)

Sv: Vill börja rida western!!:D

Vad roligt att du fastnat för western! Det är en härlig form av ridning och jag tror inte att du kommer bli besviken. ;)

Det finns en tidning som heter Lucky Rider som handlar mest om western. I senaste numret, 1/2012, finns just information om olika ställen i Sverige där man kan prova på och rida western. Några av ställena är western ridskolor. Jag är nästan säker på att du kan hitta detta nummer ute just nu.

Hittar du inte, så hör av dig så ska jag se om jag kan luska ut vilka ställen som ligger nära dig. :laugh:

Gå in på wras.se (western riders association of sweden) och leta på den klubb som ligger närmast dig, det skulle jag säga är det första steget. Bli medlem och åk iväg på dom aktiviteter som klubben har (ofta har dom en hemsida) åk och titta på träningar/clinics när andra rider, nu i sommar åk iväg på dom tävlingar som ligger nära dig :)

Det finns en klubb söder om Örebro, Flatland westernriders.
Kontakta dem så kan de säkert hjälpa dig :)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 467
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 018
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 986
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar