Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har ridit vanlig engelskridning hur länge som helst, och fick då upp ögonen för westernridning, för deras lediga sätt och rida och fantastiska kontakt med hästen. jag var och testa en gång hos en privat person som ägde en quarter häst (hur härlig som helst att rida). och det var jätte kul!
hästen var tyvärr inte riktigt igång så kunde då inte förtsäta rida där
så nu undrar jag om någon av er vet vart man kan vända sig om man vill börja rida western? jag bor i örebro området om det hjälper något.
Vad roligt att du fastnat för western! Det är en härlig form av ridning och jag tror inte att du kommer bli besviken.
Det finns en tidning som heter Lucky Rider som handlar mest om western. I senaste numret, 1/2012, finns just information om olika ställen i Sverige där man kan prova på och rida western. Några av ställena är western ridskolor. Jag är nästan säker på att du kan hitta detta nummer ute just nu.
Hittar du inte, så hör av dig så ska jag se om jag kan luska ut vilka ställen som ligger nära dig.
Gå in på wras.se (western riders association of sweden) och leta på den klubb som ligger närmast dig, det skulle jag säga är det första steget. Bli medlem och åk iväg på dom aktiviteter som klubben har (ofta har dom en hemsida) åk och titta på träningar/clinics när andra rider, nu i sommar åk iväg på dom tävlingar som ligger nära dig
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästnyheter Va? jo det gör man väl. Kommunen hos oss har isolerat bara halva och sagt att ngn annan kan isolera resten, men det fungerar bra som det...