Vill bli blodgivare - väger för lite.

Jag tror att läkaren tog ett sådant på mig för drygt ett halvår sen.
Fick du veta svaret? Många läkare anser det är okej om det ligger inom referens men andra tycker man ska behandla om TSH är över 2,5.
Mitt TSH låg senast på 4,1 och det tyckte min husläkare var "ganska bra", trots att behandlingsmålet är max 1,0 (Jag tar Levaxin). :cautious:

Fick du veta svaret? Många läkare anser det är okej om det ligger inom referens men andra tycker man ska behandla om TSH är över 2,5.
Mitt TSH låg senast på 4,1 och det tyckte min husläkare var "ganska bra", trots att behandlingsmålet är max 1,0 (Jag tar Levaxin). :cautious:

Mitt låg på 6,69 mIE/L och det tyckte min läkare var "okej" :confused:

Mitt låg på 6,69 mIE/L och det tyckte min läkare var "okej" :confused:
:nailbiting: Har du symtom då?
Kanske var ett lab med andra referensvärden? Karolinska, som används här, har referensvärde på 0,3-4,2 mE/L.
Det har diskuterats om att ändra till 2,5 som maxvärde, alltså att allt över det ska behandlas men av någon anledning (för dyrt?) lades det på is.
Gravida ska behandlas om de har över 2,5

:nailbiting: Har du symtom då?
Kanske var ett lab med andra referensvärden? Karolinska, som används här, har referensvärde på 0,3-4,2 mE/L.
Det har diskuterats om att ändra till 2,5 som maxvärde, alltså att allt över det ska behandlas men av någon anledning (för dyrt?) lades det på is.
Gravida ska behandlas om de har över 2,5

Referensintervallet står 0,4-4,0. Jo, har typ alla symptom på hypotyreos.

Jag fick se en massa svar och höra att det inte var något anmärkningsvärt på alla de blodprover jag tog den gången, men jag vet inte om jag fick något svar angående det.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 467
Senast: mars
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 140
Senast: IngelaH
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 587
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter