Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Exakt vad som är bäst för just hovarna, det kan jag inte säga, men bäst för det mesta, är halm. Kanske inte bäst för den som skall mocka, men bäst för hästen. Det är betydligt bättre än sågspån. Halm har ju dock inte samma uppsugningsförmåga som sågspån, därför brukar jag använda en liten "klick" med sågspån, för att suga upp det värsta "pisset".
Bäst att mocka i är spån tycker jag. Halm är bra för att sysselsätta en häst samtidigt ha uppsugningsförmåga. Sen torv är bra då det inte behöver ligga och bränna lika mycket dessutom är det mycket mer naturligt än spån. Själv har jag torv. De suger upp kisset mycke bättre så att det inte sprider sig över hela boxen. Dessutom om hästen skulle råka kissa på betongen Så slipper den stå i en kisspöl för även torv damm suger upp och lägger en hinna över golvet!
Hovarna vet jag inte men annars tycker jag halm i alla avseenden lättmockat...naturligt för hästen samt att hästar mår bra av att äta en liten mängd halm...mkt mysigare att sitta i boxen o mysa med halm me
Men jag har oxå gärna spån i botten på dom ställen som mina hästar pinkar blir bättre lukt i stallet o mindre blött i boxarna
Mmmm om man gillar att det är ett brunt dammlager på allt i stallet så visst...ser dessutom inget tevligt ut...mörkt o trist...o inge vidare att få en hästpuss från en torvig mule...nä det e det sista jag skulle använda...otrevligt enligt mig!
spånet e fortfarande mkt trevligare än torv...mörkt o otrevligt...blir torv överallt så fort ngt e fuktigt...hovar...stövlar...allt...vidrigt enligt mig. Halm tack!
Spånet är svindyrt och kan väl innehålla kemikalier. Det dammar också. Torven gillaar jag bättre och verkar vara bättre, det blir inte så mörkt. Stallet är rätt ljust för övrigt så. Dom är ju ute mkt så dom behöver ju inte stå i "mörkret"
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.