border_kelpie
Trådstartare
Hejsan,
Lite bakgrund -
Jag har ägt min häst i ca 8 månader och jag har haft honom i 2 stall och 1 sommarbete sammanlagt. Och jag har fått byta stall då de låtit skit bra när man pratat med ägarna men sen så har det inte blivit som vi sagt.
Och jag står just nu i ett stall som jag gillar, Jag gillar ägarna, människorna etc.
Men jag gillar inte hagarna! Det är små sand "rutor" som dessutom blir super leriga vid minsta regn. Och min häst tycker dom är super tråkiga och luftsnappar därefter. Jag har nu fått ett erbjudande att stå i ett annat stall.
Men jag har så svårt att bestämma mig ifall jag ska stå kvar eller flytta!:
Så jag tänkte göra en lista här till er och så kan ni kanske slänga in lite synpunkter
Det stall jag står i nu:
Stor gård med 2 stycken stall med 10 boxar i varje.
Hästarna går ute 10-19
Fyra fodringar om dagen, 2 inne och 2 ute.
De fyller höpåsarna
De tar ut/in alla dagar i veckan
Ridhus och paddock på andra sidan vägen. Kostar 2500 kr/år
Små sand hagar, rutor.
Skog
14 kg hö
1 påse halm om dagen
Pris över 2000
Andra stallet:
Stoor hage!
Litet stall med 2 boxar
Hästarna kommer gå ute 7-21
3 fodringar om dagen 1 inne, 2 ute. Möjligen 4 stycken och då 1 inne, 3 ute
Vi får fylla höpåsar
Vi är 10 stycken som ska dela på ut/in och fodringar
Paddock
Skog
14 kg hö
3 halm balar/ veckan
Pris precis över 1000 kr
För hästens bästa borde jag ta andra stallet men för min bekvämlighet vill jag egentligen ha det jag står i nu. Men min häst tycker att hagen är sjukt tråkig och står bara och luftsnappar när han inte äter eller bara står.
Han är ett Engelskt fullblod på 4 år.
Och han går med ett 13 årig sto just nu och ifall vi flyttar så får vi en 4 årig valack som kompis.
För han vill gärna leka men det vill inte hon alls.
Men sen så har jag redan flyttat honom så många gånger och får dåligt samvete för det . Men tänkt sen om han mår super i det nya stallet? Då jag upplever honom som stressad i stallet.
Men klarar jag av att inte ha ridhus?
Vilket stall hade ni valt?
Lite bakgrund -
Jag har ägt min häst i ca 8 månader och jag har haft honom i 2 stall och 1 sommarbete sammanlagt. Och jag har fått byta stall då de låtit skit bra när man pratat med ägarna men sen så har det inte blivit som vi sagt.
Och jag står just nu i ett stall som jag gillar, Jag gillar ägarna, människorna etc.
Men jag gillar inte hagarna! Det är små sand "rutor" som dessutom blir super leriga vid minsta regn. Och min häst tycker dom är super tråkiga och luftsnappar därefter. Jag har nu fått ett erbjudande att stå i ett annat stall.
Men jag har så svårt att bestämma mig ifall jag ska stå kvar eller flytta!:
Så jag tänkte göra en lista här till er och så kan ni kanske slänga in lite synpunkter
Det stall jag står i nu:
Stor gård med 2 stycken stall med 10 boxar i varje.
Hästarna går ute 10-19
Fyra fodringar om dagen, 2 inne och 2 ute.
De fyller höpåsarna
De tar ut/in alla dagar i veckan
Ridhus och paddock på andra sidan vägen. Kostar 2500 kr/år
Små sand hagar, rutor.
Skog
14 kg hö
1 påse halm om dagen
Pris över 2000
Andra stallet:
Stoor hage!
Litet stall med 2 boxar
Hästarna kommer gå ute 7-21
3 fodringar om dagen 1 inne, 2 ute. Möjligen 4 stycken och då 1 inne, 3 ute
Vi får fylla höpåsar
Vi är 10 stycken som ska dela på ut/in och fodringar
Paddock
Skog
14 kg hö
3 halm balar/ veckan
Pris precis över 1000 kr
För hästens bästa borde jag ta andra stallet men för min bekvämlighet vill jag egentligen ha det jag står i nu. Men min häst tycker att hagen är sjukt tråkig och står bara och luftsnappar när han inte äter eller bara står.
Han är ett Engelskt fullblod på 4 år.
Och han går med ett 13 årig sto just nu och ifall vi flyttar så får vi en 4 årig valack som kompis.
För han vill gärna leka men det vill inte hon alls.
Men sen så har jag redan flyttat honom så många gånger och får dåligt samvete för det . Men tänkt sen om han mår super i det nya stallet? Då jag upplever honom som stressad i stallet.
Men klarar jag av att inte ha ridhus?
Vilket stall hade ni valt?