Vilket pannband ska jag välja?!

T

taavis

Nu har jag bestämt mig att jag bara måste måste köpa ett brunt Döbert kandar med vit fodring till Didrik. Fyller år snart så om jag fjäskar lite extra kanske jag kan få det då :idea::rofl:

Till saken då, Didrik har typ inga tecken i pannan (bara små vita hårstrån) och då måste han ju ha ett riktigt snyggt pannband till kandaret. Har väl mest varit inne på ett OS pannband som är heltäckt av swarovskikristaller, men nu börjar jag gilla mässingsklinkersen igen.
Så vad tycker ni,vilket pannband kommer passa honom bäst?
Rösta på det ni tycker skulle passa honom bäst så får vi se i slutändan vad de flesta tycker :D
Bild på Didrik
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/13880000-13889999/640x480/13887466.jpg

Pannbanden
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/16200000-16209999/500x375/16206861.jpg
Tillägg: alla pannband från OS är U-formade.
(Hoppas att det är ok att jag lånade lite bilder från gamla trådar)

Sv: Vilket pannband ska jag välja?!

ja tycker nr fvå från OS

Åh, vilken bra tråd :banana:!
Har också en brun häst med väldigt lite vitt i huvudet och jag har precis köpt ett brunt rundsytt Stubbenkandar med vitfodring, men tänkte byta pannbandet till ngt roligare.

Jag gillar nog nr 2 bäst, el. möjligtvis nr 3, men 3:an kanske blir lite väl mkt bling.

eftersom du ska ha vitt foder kommer det till att se jättekonstigt ut med allt utom 1'an (ovanifrån och ner då, ser inte vad du skrivit på dom...). möjligtvis 3'an om du väljer silverinfattning.

annars blir det alltför rörigt!!!

sen tycker jag iofs att du borde ta ett döbert pannband, det är inte alls samma bruna färg på os...

bilden på min avatar är döbert med vitt foder+döbert pannband..

om du nu måste ha OS så¨nr två från OS!

nr 3 o 4 har en tendens att tappa stenar och klinker är fuult! :p

Men tycker nog att ett vitfodrat döbert är snyggast! annars nått av döbert egna blingpannband så det blir rätt nyans på lädret

eftersom du ska ha vitt foder kommer det till att se jättekonstigt ut med allt utom 1'an (ovanifrån och ner då, ser inte vad du skrivit på dom...). möjligtvis 3'an om du väljer silverinfattning.

annars blir det alltför rörigt!!!

sen tycker jag iofs att du borde ta ett döbert pannband, det är inte alls samma bruna färg på os...

bilden på min avatar är döbert med vitt foder+döbert pannband..

Ja, så har jag oxå funderat. Att det kanske blir för mkt av det goda:P Men är det inte snyggare på en brun häst med "bruna kristaller"? Det andra passar väl bättre på svarta eller vita hästar.

Hur mkt ljusare är det i färgen då ? :crazy: Har ett OS kandar hemma nu (tyvärr bara lånat) som jag inte upplever jätte mörkbrunt. Kommer det sticka så mkt tror du?

om du nu måste ha OS så¨nr två från OS!

nr 3 o 4 har en tendens att tappa stenar och klinker är fuult! :p

Men tycker nog att ett vitfodrat döbert är snyggast! annars nått av döbert egna blingpannband så det blir rätt nyans på lädret

Men gud, säger du det. Vad hemskt. Pannbandet är ju fruktansvärt dyrt och då tror man ju att det verkligen ska hålla!!

Kanske måste tänka om då om jag ska köpa ett pannband till kandaret sedan. Vill ju att färgerna stämmer någolunda överens . :angel:

jag tycker mässingklinker!!!
det du ska tänka på är att GG-pannband är väldigt korta i stl. och finns endast till träns!
jag har just beställt ett Döbert kandarpannband med mässingklinker till min pålle!! kostar 800kr men är då lite speciall och extra stort så det blev lite dyrare än origiunal.

ja det där med färger, döberts bruna är lite rödbrunt så du vet!

Okej. Men så kanske jag också får göra då.
Jag får väl helt enkelt lägga ner drömmen om ett OS pannband just nu, För det är Döbert kandaret som gäller i första hand! :love:
OS kandar är ju tyvärr mkt dyrare än Döberts.

Du får gärna visa bild när du fått det! :)

öjj vart kan man köpa de där nr.3?? :) skitläckert ju :d

Här är ett svartvitt rundsytt Döbertträns med OSpannband nr.2 på :love:
Juli370.jpg

Juli375.jpg

Enda problemet om du skaffar ett brunt Döbertträns så matchar inte OS bruna färg den ;). Döberts är rödbrunt medans OS är mörkbrunt.

Victovie Ditt träns är ju bara :love: Det är ju lättare att egentligen köpa svart kandar om man har tänkt att hålla på o byta pannband o annat. haha. Men Attans att det inte går att blanda Döbert och OS . :P

Kan visa bilder på Didrik när han har OS-kandaret på sig så får ni se det.

Vilken bruna färg tycker ni är snyggast då? Döberts eller OS?;)

Liknande trådar

H
Dressyr En häst med bara vita hår i pannan måste väl passa bäst i mkt bling bling? Eller? Bruna hästen är de som ska ha pannbandet, han...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: Salinero
·
H
Utrustning Köpte ett träns från danriders då den hade så snygg nosgrimma, trodde att den skulle passa perfekt med ett annat träsn där hemma, men...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: iloveyou
·
Dressyr Hej! Tycker ni att detta tränset passar på min ponny? Jag har nämligen tänkt att börja träna/tävla på lätt nivå och då tänkte jag att...
2
Svar
26
· Visningar
2 677
Senast: Millan_gulligast
·
Utrustning Ja, jag hade först ett GG-pannband på Frida, men sen när vi skulle debutera Msv så bytte vi till ett Hööks-pannband då vi var rädda att...
2
Svar
24
· Visningar
2 158
Senast: Victovie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V