Vilket märke?

Sv: Vilket märke?

Jäklarns. Såg att jag hade postat fel. Kan moderator vara schysst att flytta? Tänkte det var mysko när jag inte hittade prefixalternativ.

Vad är nyttan med det då? *nyfiken*

Helt OT, men det var ju en originell klädsel på först ekipaget :D

Jag tänkte att det håller bak nackstycket och avlastar tryck vid öronen :idea: Det är bara en tanke, jag skulle vilja se det IRL.
Dessutom ser det stadigt ut.

EDIT: Jag har alltid tyckt att käkremmen är världens mest ovärda grej på tränset. Den hjälper varken mig eller hästen på något sätt. Okej att den kanske hindrar tränset från att helt åka av, men om jag skulle falla framåt och ta tag i nackstycket (högst osanolikt) så hindrar ändå inte käkremmen det. Men det här verkar ju vara ett steg i rätt riktning. Något för hoppryttarna som tenderar att tränsa av ibland :D Men som sagt, det tilltalade mig med öronen i åtanke.

JAG VILL KÄNNA O KLÄMMA!!!

Senast ändrad:

Kan det inte vara för andningen? Tänkte om det blir trångt mellan ganasch och hals med traditionell käkrem?

Det var inte särskilt snyggt i alla fall, och på den sista bilden såg det verkligen obekvämt ut? Det var så himla mycket remmar överallt.

jaa dyon-tränset var ju skitfult..:)
men de andra är väl för att det ska va bekvämare för hästen. käkremmen fyller ju inte nån stor funktion direkt. jag brukar skära bort den på mina hästar!

Jo, om man har en häst med pyttesmå öron, och man flyger av och håller kvar i tygeln, vips så har tränset åkt av ;)

Samma om man leder hästen i tränset, hästen knycker till med huvudet och inte har spänt käkremmen ordentligt. Oj var tog hästen vägen?

*delvis KL*

"Käkremmen" (eller vad man nu ska kalla den) ser ut att sitta riktigt hårt? Och det ser inte ut som att trycket på öron/nacke minskar av det?

Tror att Dyons utformning funkar bättre i det syftet.

Knapplån

Jag tycker det ser ut som ett hjälpmedel att dra ihop hästens käkar ännu mer än man kan med bara en nosgrimma. Tänk på en kapson, den spänner jag på samma vis och där ska den sitta ordentligt så att den inte vrider sig och hamnar i ytterögat så att säga. Men... inte vet jag.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 057
Senast: MiaMia
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 691
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur