vilket Kattgrus är bäst?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lundborg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 6 919
Sv: vilket Kattgrus är bäst?

Toalætt ær bra

Jag gillar toalætt. Det ær egentligen inte grus utan pellets av papper och lite lera. Det blir inte klumpar men ændå ær det enkelt att rensa bort kisset och plocka bajs. Det ær garanterat miljøvænligt och jag brukar slænga det i skogen.

Everclean är det absolut enda som kommer in i min bostad, testat så himla många men nää. Detta luktar aldrig nånting och det är rätt drygt. Min luktar lavendel, testade extra scented en gång men den stank billigt rakvatten typ så det är inte att rek

HUH - jag har provat EC lavendel en gång och aldrig mer. Allt här hemma stank lavendel och så ävne den stackars katten. Förutom det så så blev kattkraken otroligt ful i pälsen av det och fick massor med klåda. Sanden åkte ut, katten fick ett bad och har varit fin efter det:crazy:

Pussi compact använder jag till mina två damer. Är den bästa sanden jag testat än så länge.

Jag köper Pussis. Ganska dyrt för att vara ett billigt märke: ca 70 kr på Hemköp.

Men det är värt att lägga extra pengar på sand!

Det skulle jag säga vara ett riktigt bra pris :)

Jag betalar 98 på ICA Maxi om vi nu snackar 10 kg-säck.

Hoppsan, det var ju inte direkt billigt!
Å andra sidan är det förskräckligt jobbigt att släpa hem 10 kg-säck.

där ser man hur olika det är, jag använde extreme classic en gång och det luktade ve o helv... efter bara några dagar trots rensning flera gånger om dagen :) Tur det finns något för alla, mina katter är glansiga och fina i pälsen så de störs uppenbarligen inte

Jo det är tydligen väldigt olika.
Det är rätt nyligen jag började använda extreme Classic. Tidigare hade jag Cat Exclusive och den var enligt mig ännu bättre - men finns tyvärr inte kvar (inte i Sverige i alla fall) då importföretaget ersatt den med Extreme Classic.

Dock funderar jag starkt på att introducera Peewee här hemma då det skulle bli extremt mycket billigare, samt att det i badrummet skulle vara bättre än fin sand som riskerar fastna i golövet efter jag duscat (det blir superfuktigt i badrummet efter dusch). Jag ska bara prova och se först om kissarna går med på pellets istället för sand:)

Storkonsument vet jag väl inte men jag har tre kissar och det går väl åt ett halvt kilo om dagen ungefär.

Det står just nu två lådor i hallen men annars har jag dem i skafferiet och under diskbänken.

Har även typ 40kg torrfoder hemma.

Har hamstrat lite inför fattigare tider.

Jag använder EverClean den gröna, kan blanda med multiple också någon gång.
Jag tycker EC är det bästa och denna månad har en förpackning räckt till 3 katter. Tycker om EC för parfymen och för att det är lätt att göra rent och att det inte luktar kattlåda efter ett tag

(men förtillfället håller jag på att storkna ibland när jag vaknar eller kommer hem från jobbet då unge herrn i huset fått för sig att det ska inte krattas över):eek:

Men kastrering är bokad till på torsdag:devil:

Knapplån.

Vi använder EverCleans multiple cats. EC är det enda som duger här men nu blev jag nyfiken på Pussi. Ni som provat båda, vad säger ni?

Om min EC tar slut och kassan är skral kan jag köpa pussi compakt för de liknar varandra men pussi luktar låda efter ett tag vilket EC inte gör men personligen tycker jag dock att pussi compakt är det bästa du kan köpa i dagligvaruhandeln.

Det absolut basta (Om katten accepterar det) ar Kristaller.

Jag hade otaliga marken sand och det LUKTAR oavsett hur bra man stadar.
Jag har en katt som mest gor ifran sig ute men kissar pa ladan inne pa natterna.

Med kristaller luktar det absolut ingenting. Inte det minsta.
Och da har jag inte rort ladan sen borjan av November, den star och skoter sig sjalv. Man plockar bara bort lortarna om det blir nagra.

Det står just nu två lådor i hallen men annars har jag dem i skafferiet och under diskbänken.

Forst tankte jag - Kattladan i skafferiet! :eek:

Sen gick det upp ett liljeholmens. :D

HUH - jag har provat EC lavendel en gång och aldrig mer. Allt här hemma stank lavendel och så ävne den stackars katten. Förutom det så så blev kattkraken otroligt ful i pälsen av det och fick massor med klåda. Sanden åkte ut, katten fick ett bad och har varit fin efter det:crazy:

Ja alltså EC utan parfym, jag tror faktiskt inte min katt skulle gå på lådan om sanden vore parfymerad. Den här kissen vi har är extremt kitsligt vad gäller sand, just nu har vi Extrem Clean eftersom katten plötslig bestämde sig för att EverC var för grov för lilla tassen.:D
Extrem Clean är som strand sand oerhört fin, är det någon som har tips på annan liknade sand dvs extremt fin så får ni gärna nämna det.

Jag har Katty kompakt kattströ- 5kg kartong .

Det absolut bästa jag har provat! Det är alltid fräsht och luktar aldrig.
Jag har två katter och det går ca 1kartong/vecka. och blir en månadskostnad på ca 200kr, men det är värt varenda krona! :love:

Pussi gäller här hemma.Ibland köper jag 10 kg kartonger av Vitakraft på City Gross när de har erbjudande på ca 20-30 kr billigare än Pussin.
Varenda gång har jag glömt att den smular av det använda från "bollarna",stinker mer piss:crazy: och katterna strejkar även om jag blandar den med Pussi.
Vitakraft är mer finfördelad än Pussi.Dammar mer.
En väninna använde Klumpe och Euroshopper och var nöjd.(obs bara till 1 katt)
Har man flera katter tycker jag man dels måste ha x antal lådor + ställa högre krav på grusen.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
955
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
438
Senast: Lejd
·
Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
359
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund