vilket Kattgrus är bäst?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lundborg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 6 919
Sv: vilket Kattgrus är bäst?

Jag har bara provat klumpbildande kattsand. Tycker att everclean är absolut bäst. Den som alla säger dyrast, men ändå väldigt prisvärd för den håller länge! Andra sorter jag provat var jag efter ett tag tvungen att byta ut hela lådan mot ny fräsch sand pga stank... Everclean behöver jag aldrig hälla bort - det är bara att fylla på och fylla på allteftersom man mockar bort :banana: Dessutom "smular" sig inte kissklumparna så mkt.

En neg. sak med Everclean är dock parfymeringen!! Den är som någon nämnt så stark att saker i hemmet, katterna och jag själv (!) efter att ha klappat kissarna "stinker" lavendel eller vad jag nu har för sort:eek: Men för två köp sedan hittade jag Everclean extra strength (blå förpackning -blanda ej ihop med extra strength scented!!) - den gör starkare klumpar + luktar inte parfym! Ändå blir det inget kattlådestink - superbra:laugh:

En till sak som jag absolut inte gillar med Everclean är att många av deras varianter (dock inte min extra strength) är antibakteriella:mad: Jag tycker att det är viktigt att försöka ta sitt ansvar i kampen mot bakterierna och inte använda alla dessa antibakteriella produkter som ökar resistensen!

Finns det en till oparfymerad sort? Alltså förutom "extra strength" som jag redan använder?

Knappis

Jag har använt Everclean cedar nu ett litet tag och är helt såld än så länge! Det luktar -ingenting-! Min pojkvän är också helt fascinerad och har sagt att om jag inte har råd att köpa det nån gång (arbetslös som jag är) så ska han köpa det åt mig. :D Jag tycker inte den luktar nåt alls, förutom när man gör rent och fyller på, trots att den är parfymerad. Och katterna luktar lika gott som vanligt, så parfymeringen sätter sig inte i pälsen på dem heller. :love:
Jag har ju inte bott i lägenhet så länge, sen i november bara. Först provade jag Katty som min syster tycker är bra, men det luktade liksom sunkigt jämt. Inte så att man tänkte "här har de katt" men det luktade skumt. Unket, på nåt sätt. Sen provade jag ToaLätt bara för att jag behövde panikköpa nåt som var lätt att bära hem. Luktade väl sådär, men bestämde mig raskt för att byta eftersom min katt (dryga ett år) tog pelletsarna och sprang iväg och lekte med dem. Fy så snuskigt. :o

kl

Vi var på Granngården idag (H-stad) och där hade de ett erbjudande från Ever-Clean. Man fick ett 6-kgs paket mot en kupong som kassan lämnade ut. Motprestation. Ditt namn, adress och e-mail. :bump:

Sedan kanske det ramlar in en massa reklam, men det gör det ialla fall endå.

Det är, som jag uppfattat det, Evercleans system. Man får en 6 kgs gratis, 50 kr rabatt när man köper en 10 kgs efter den och så får man stämplar på ett kort- den 12:e blir gratis.

Det hade jag ingen aning om. Har aldrig sett detta erbjudandet innan. Någonstans.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
955
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
438
Senast: Lejd
·
Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
359
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund