Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh, är det dela med oss av våra bästa (?) fyllehistorier?

Jag har det lilla problemet/fördelen att oavsett hur mt jag dricker så glömmer jag ingenting, någonsin. Jag minns varenda pinsamhet in i minsta detalj.

Ni känner ju redan till TV-kartongen, nämnde den tidigare... Samma natt gjorde jag mig av med min förmåga att fånga enhörningar. Medan en tredje person sov i samma säng och ytterligare två stycken sov på golvet... Dumpade sedan killen en vecka senare efter en nykter dejt i stallet.

Sedan var det den där gången jag var på afterwork med jobbet. Slutade med att jag kräktes i min väska på pendeltåget hem. Efter att ha berättat för alla mina jobbarkompisar om hur lite jag fick ligga.

Bara ett urval (även om jag måste erkänna att jag ändå är rätt nykter när jag är full. En klasskompis kläckte en gång ur sig ett träffande påstående om mig: "Du är så konstigt när du är nykter så du måste ju vara fullständigt normal när du är full...". Om hon bara visste...

Senast ändrad:
Samma natt gjorde jag mig av med min förmåga att fånga enhörningar.
Bästa omskrivningen ever! :love:

Om vi fortsätter på samma, för fredagen lämpligt, tema: Senast jag kände mig alldeles för gammal för att hålla på som jag gör var i vintras när jag var ute på klubb och av någon outgrundlig anledning kände att det var dags att gå hem - innan stängningsdags (vuxet!). Så fort jag kom ut från klubben lade jag en spya bakom ett elskåp (inte lika vuxet). Sedan spydde jag var tredje meter medan jag snabbt försökte ta mig hemåt (inte alls vuxet). Då kände jag att jag faktiskt skämdes inför de jag mötte medan jag lite sådär i förbifarten la en äcklig ölskumspya på trottoaren - var tredje meter, som sagt. Jag är trots allt snart 30 bast.

Men det var väl bra att du lade ut ett spår ifall du behövde hitta tillbaka. Man kan bli fasligt desorienterad efter lite för mycket under bältet
Hans och Greta gone bad typ. :rofl:

Men värsta spy-fylle-minnet är nog från när jag var på en efterlängtad konsert i globen. Ståplats, hade knökat mig långt fram så jag stod innanför kravallstaket och hela baletten, aspeppad med en insmugglad grogg. Konserten har inte hunnit börja när jag känner spyan komma... Vad göra? Spy och bli utsläng? Gå ut och spy och hamna längst bak? Det finns bara en lösning: spy i munnen och svälj. Konserten var bra och värt det.

@Trani Nej fy fan vad vidrigt! Och jag trodde jag var värst, som gick på fancy dejt med fancy man och sedan pga nervositet drack fantastiska mängder gin&tonic. Resultat? Jag kräktes upp hela middagen. Genom munnen OCH näsan. I hans säng.

:rofl:

Blev det fler dejter?
Svar ja! Han var SÅ förtjust i mig, helt obegripligt tyckte vi allihop. Vi sågs några gånger efter det och sen hängde jag av honom genom att låtsas vara i Afrika i några månader.

Mvh helt uppenbart en DRÖM att dejta

@Trani: Skål! Vilken är det? Jag har lite svårt för rosé men jag tänkte att om jag hittar rätt sort kanske det går bra.
Jag älskar rosé (ärvt det från päronen) och tycker att det har det bästa från det vita och röda och samtidigt är utan det dåliga från båda. Älskar också att det är sommar så att systemets sortiment blir lite roligare (vad är det för fel på folk som bara dricker rosé på sommaren?).

I skrivande stund dricker jag "Rosie" (:cautious:) (Cabernet sauvignon/Merlot rosé) från chile men den rekommenderar jag inte. Inte jag som köpt och den smakar på gränsen till ok men inte mer. Innan nuvarande glaset drack jag Domaine de Collavery (hittar inte namnet på druvan, jag kanske är korkad/full redan?) som jag tyckte var helt ok. Väldigt ljus och ung smak. Lite för lätt och för lite karaktär för min smak men ändå utan tvekan ett gott vin.

Såklart beror det ju på vad du gillar men generellt skulle jag rekommendera dig att prova ett franskt rosé. De är överlag trevliga och lättdruckna. Lägg gärna några slantar på det också. Går du upp till runt 80 spänn/flaskan så hamnar du i en helt annan liga än de billigaste billiga (kanske är uppenbart men ändå).

Men gillar du rött eller vitt annars? Vad är det du inte gillar med rosé?

Svar ja! Han var SÅ förtjust i mig, helt obegripligt tyckte vi allihop. Vi sågs några gånger efter det och sen hängde jag av honom genom att låtsas vara i Afrika i några månader.

Mvh helt uppenbart en DRÖM att dejta
Fantastiskt! :D Han kanske trodde att spya i sängen är det ultimata tecknet på... kvinnlighet? trohet? Jag vet inte vad men något bra.

Nu framstår jag som värsta fylltratten men det påminner om härom helgen när jag var asplakat och lyckades samla på mig två eller om det var tre män som raggade på mig och vi liksom hängde i ett sällskap. Mycket märkligt, det hade bara gemensamt att de försökte ragga på mig (jag frågade om de kände varandra, det gjorde de inte). Hursom så fick jag en spyattack från ingenstans (nej jag spyr faktiskt inte varje gång jag dricker) och fick verkligen springa till toan för att hinna. Går och spyr som en kalv, kommer tillbaka från toan och mitt lilla hov står så fint kvar och väntar på mig! Jag, helt skeptiskt: "är ni kvar? :cautious:".

@Trani: Jag har lite svårt för det där mittemellanstuket på många roséviner. Normalt dricker jag riktigt feta rödviner (fyllig med ek) och de smakrikare men inte så sabla parfymerade vita viner, tex Jurassique och diverse Sauvignon Blanc. En del torra till halvtorra tyskar går ner också.

Har du provat Puycheric i år? Den har jag druckit för några år sedan och den var helt ok.

@tråden: Jag håller på att planera ett fyllekalas (jaja, officiellt heter det "grillparty") OCH FÅR BETALT för det :p Ett av företagen jag jobbar åt har en årlig bbq (min idé) för markägare och folk som jobbat med oss. Förra året var det en sådan superfest att jag nästan är lite orolig för i år, det blir svårt att toppa. Tex söp jag ner min (nu) fd chef totalt, är så sabla nöjd. Jag anser att en man 40+ som gått på universitet och jobbat på en bar vet vad han gör när han vill ha mer vin kl 6 på morgonen :p

@Trani Eller så är jag helt enkelt så fantastiskt snygg, charmig och rolig att en spya i sängen inte är tillräckligt för att jag ska dumpas!

Jag tror för övrigt visst att du är en suput och jag måste säga att jag tycker att du är en mycket dålig förebild för barnen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka