Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Gimlan
Jag är nog nöjd vilket som, det är mamma som kommer muttra. Och mammor som muttrar är inte att leka med, de slutar ju aldrig!

Så får väl leta rätt på någon skotsk lord, fånga honom i äktenskap och sedan använda hans slott till högkvalitativ drakuppfödning/-träning. Kanske en liten sjö också så att jag kan bjuda in Loch Ness-monstret. Har alltid velat ha Nessie som husdjur.

@Barret: Men varför skulle en drake vilja äta en ren?! De är ju inte ens goda! och de lär ju inte innehålla något guld, kanske lite cesium bara.

Exakt! Men du vet, det verkar inte spela någon roll. Det är inte ätandet som är problemet, som jag har förstått det, utan rivningarna. Undrar om det hade varit mer ok om de faktiskt åt renarna också? Tål att undersökas, om jag kan övertala någon drake att delta i mitt experiment.

Min fd kollega är skitsnygg, for real ;) fast jag vet inte hur singel han är :)
Hmm, ish it sho? Snygg säger du?... icke singel är inget hinder. Sådant går alltid att lösa med rätt metoder. "Kvinna/Man spetsad av enhörning - skulle plocka upp sin tvål. Partner förkrossad." Naturligtvis kommer han behöva tröst. Och vem är bättre än mig på sådant?

Fast har han ett slott som passar för drakuppfödning?

Jag erkänner min okunnighet, vad är en elefin? :o

01173419tiburon-elefante.jpg

Är det ingen som vet något om elefiner? Ska jag behöva besöka familjeliv eller flashback för svar? Eller mobbar ni bara mig? :cry:

En sån här? Vet tyvärr inget om dem annat än att de trivs bäst i saltvatten och nog är fridlysta. Trålfisket har gått hårt åt dem. Är tydligen lätt att de fastnat med betarna i näten :cry:

EDIT: fasen, @Trani hann före med scoopet...

Tror inte det men han har extraknäckt som snickare ;)
Snickare? Som i trä? Jag tror ju inte det kommer gå så bra med drakarna, tänkte på elden och sånt... Men kan ju vara värt att kolla om han kan skola om sig till murare...:devil:

Oh noes, inte Familjeliv! :nailbiting:

Jag erkänner min okunnighet, vad är en elefin? :o
Jag menar det. På familjeliv pratar de ju om myspinnar och vitkiss... Sjukt otäckt ställe. :nailbiting:

En elefin är en korsning mellan elefant och delfin som @Trani och @Barret redan visat.

En sån här? Vet tyvärr inget om dem annat än att de trivs bäst i saltvatten och nog är fridlysta. Trålfisket har gått hårt åt dem. Är tydligen lätt att de fastnat med betarna i näten :cry:

EDIT: fasen, @Trani hann före med scoopet...

Snickare? Som i trä? Jag tror ju inte det kommer gå så bra med drakarna, tänkte på elden och sånt... Men kan ju vara värt att kolla om han kan skola om sig till murare...:devil:

Attan!! Men om jag klämmer ner den i bassängen på landbadet då? Eller är de allergiska mot klor kanske? De är ju så fina. Och egentligen borde yrkesfisket förbjudas. Mer elefiner och andra marina djur åt folket.

Attan!! Men om jag klämmer ner den i bassängen på landbadet då? Eller är de allergiska mot klor kanske? De är ju så fina. Och egentligen borde yrkesfisket förbjudas. Mer elefiner och andra marina djur åt folket.

Torde vara tämligen riskabelt att utsätta en saltvattensorganism (eller någon annan organism för den delen) för klor, tror jag.

Personligen skulle jag gärna se fler sjöodjur åt folket. Känns som att de är mer gångbara globalt sett iom att de verkar kunna anpassa sig bättre. Alla har ju inte ett saltvattenshav på bakgården, tänker jag.

Och sedan är de ju rätt söta ändå. Jag menar, vem vill liksom inte gosa med en sådan här?
Loch_Ness_Monster_Nessie_Scotland_Cryptozoology-364522.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka