Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hjort något så viktigt som att gå på dålig fotboll i ösregn :D

Men jag har givetvis mest stått på läktaren och gråtit för att jag saknar dig @niphredil
Jag har gråtit hela kvällen också! Hulkgråtit, fulgråtit och bara ylat ditt namn!

Ps. Sluta gå på dålig fotboll i ösregn.

Forumet var DUMT!
Oh noes :(

133-o.jpg

Okej. Ukulelen, knoppar som brister, drakar och enhörningar i all ära, men jag tror att vi har hållt sams för länge. Vi behöver en riktigt smaskig tråd där vi får skriva "Du menar alltså att..." i varannat inlägg.

:(

Nä, men det finns järn där och diamantborrare åker dit jobbet är! Annars skulle man inte åka till Gällivare :crazy:

Nu måste jag ju hoppa in i tråden ändå, och försvara min fina (*host*) hemort.

Vi har visst drakar i Gällivare. Jag hade en som lärare i grundskolan, till och med. Fast hennes eld hade blivit lite avslagen och luktade rätt skämt ärligt talat. Sist jag hörde något så hade hon flyttat ner i Fabian-hålet.

@Barret: Men blir inte drakarna allergiska och får eksem av allt järn? Eller är det tillräckligt nära Aitik så de kan dra dit och få i sig lite guld?

Det är nog bara nån mil mellan gruvorna så tror det räcker med att de sträcker lite på halsen så får de sin nödvändiga, dagliga dos av guld. Däremot kan jag ju inte svara på vad drakarna i Aitik tycker om intrånget. Har hört att det ska vara en riktig ormgrop, det där stället, och som de flesta vet så brukar ju vissa draksorter se lite ut som ormar. Så jag tror det bara handlar om en misstolkning och att de menar att Aitik är en drakgrop, egentligen.

@athena_arabians : Jag tror att renarna är helt ok med enhörningarna, båda har ju horn så de känner sig nog besläktade. Däremot är de lite vaksamma kring drakarna. Som jag har förstått det så upplever renarna att drakarna inte riktigt respekterar deras gränsdragningar.

Renägarna hävdar däremot att man borde införa skyddsjakt på drakar eftersom risken finns att de river renarna. Hittills har det dock inte dokumenterats någon ren drakrivning så autenticiteten i deras argument är än så länge obekräftad.

halvt OT: mamma vill förresten att jag gifter mig med en skotte... På tal om Skottland, alltså :d

@athena_arabians : Jag tror att renarna är helt ok med enhörningarna, båda har ju horn så de känner sig nog besläktade. Däremot är de lite vaksamma kring drakarna. Som jag har förstått det så upplever renarna att drakarna inte riktigt respekterar deras gränsdragningar.

Renägarna hävdar däremot att man borde införa skyddsjakt på drakar eftersom risken finns att de river renarna. Hittills har det dock inte dokumenterats någon ren drakrivning så autenticiteten i deras argument är än så länge obekräftad.

halvt OT: mamma vill förresten att jag gifter mig med en skotte... På tal om Skottland, alltså :d
Du kanske kan nöja dig att bli sambo med en skotts drake?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka