Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedinn Jag vill ha allihop. Så... måste definitivt skaffa mig en lord med ett stort slott och några sjöar... *slinker iväg för att putsa upp mina raggningsrepliker*

@athena_arabians Det är väl hyfsat av dem, men stammen är på nergående. Samma som med drakarna där, är jag rädd. Skillnaden är att skyddsjakt är beviljad på dem, på renägarnas begäran. Men ryktet säger att det finns en petition i EU-parlamentet om att ge bjärven skyddsstatus som Malmfältens länsdjur, när Malmfälten bryter sig loss från övrigt pack i Norrbotten och blir ett eget län, alltså.

Torde vara tämligen riskabelt att utsätta en saltvattensorganism (eller någon annan organism för den delen) för klor, tror jag.

Personligen skulle jag gärna se fler sjöodjur åt folket. Känns som att de är mer gångbara globalt sett iom att de verkar kunna anpassa sig bättre. Alla har ju inte ett saltvattenshav på bakgården, tänker jag.

Och sedan är de ju rätt söta ändå. Jag menar, vem vill liksom inte gosa med en sådan här?
Loch_Ness_Monster_Nessie_Scotland_Cryptozoology-364522.jpg

Men åååh!! jag får helt enkelt hyra båtplats i Ljungskileviken och ha min elefin där. För jag tror att jag kanske har hittat en uppfödare. Ska bara kolla upp så att den är seriös. Jag kan ju inte ställa upp på fulavel heller. :mad:

@bumpo Låter klokt. Jag har hört att det pågår rätt mycket buskavel vad gäller elefiner, eftersom de är sällsynta nuförtiden. Finns nog många oseriösa som bara vill tjäna en slant.

@bumpo Låter klokt. Jag har hört att det pågår rätt mycket buskavel vad gäller elefiner, eftersom de är sällsynta nuförtiden. Finns nog många oseriösa som bara vill tjäna en slant.

Jag ska göra noggranna undersökningar av den kennel jag hittat. Buskavel är inte okej med så fina djur som elefiner. :mad: Sånadäringa chihuahuas kan gott buskavlas tycker jag. Golvmoppar... :rofl:

@bumpo fast tror du tänker på Wileda-, förlåt, lhasa apso-hundarna... Chihuahua är väl mer åt gremlins?

På tal om det... Jag skulle vilja ha en mogwai. Fördelen med dem är att om någon fuling vill komma och råna mig så sätter jag upp ett system där mogwaien automatiskt sänks ner i vatten så fort någon oinbjuden närmar sig mitt hem. Gosigt mysdjur och grundformen av en elak, bitsk vaktgremlin i ett, liksom. Kan det bli bättre?

Och det bästa av allt är att tjuvarna inte ens kan förbereda sig eftersom de inte ser faran.

@bumpo Jag säger inte emot dig. Men jag föredrar prickig korv, själv. Har ju två stycken hemma.

Vad är det för kvalisort? Jag har grubblat mig gråhårig nu.... medwurst? Hmm.... Nää, NollKoll har jag nu. Eller är det dalmatinrar du har?

edit: haha, jag stalkade lilte och hittade att det var dalmatinrar du har. (dalmatiners?)

Jupp, två stycken dalmatiner (de heter samma i singular som i plural). Nu när jag tänker på det... Undra om de kan anses vara drakar i hundform? Den lilla har ju iaf tränat på sina flygfärdigheter den senaste tiden...

Vad säger experterna i denna tråd månntro? (minns inte riktigt vad alla hette så kan inte tagga någon... Galopperande ungdomsalzheimers är ett gissel)

Jupp, två stycken dalmatiner (de heter samma i singular som i plural). Nu när jag tänker på det... Undra om de kan anses vara drakar i hundform? Den lilla har ju iaf tränat på sina flygfärdigheter den senaste tiden...

Vad säger experterna i denna tråd månntro? (minns inte riktigt vad alla hette så kan inte tagga någon... Galopperande ungdomsalzheimers är ett gissel)

Det tror jag säkert att någon väldigt oseriös uppfödare kan ha avlat in i dalamatiner. Buskavel sysslar ju nästan de flesta med idag tycker jag. :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka