Vilket hus!

Sv: Vilket hus!

Äh, det där hade ju liten tomt :p
Ge mig en fin liten enplansvilla med stor, inhägnad tomt så är jag glad :D

Ja jösses så underbart! Precis min smak!! wow

Nej toasitsen var faktiskt svart :angel:

Jag blev faktiskt lite yr och blind när jag kolla på bilderna, de var finare utvändigt.

:p Ja, ja... det var väl en och annan möbel som var träfärgad också. ;)

Kände lite samma sak när jag tittade också.

Men det är ju visningsbilder inför försäljningen. Är helt övertygad om att det förekommer mer färg om de hade visat bilder från en vanlig vardag sas.

Själv älskar jag vitt eftersom det är så lätt att lägga till olika färger istället för att vara låst vid en eller färger som går ihop med den på tapeten.

Men det är ju visningsbilder inför försäljningen. Är helt övertygad om att det förekommer mer färg om de hade visat bilder från en vanlig vardag sas.

Själv älskar jag vitt eftersom det är så lätt att lägga till olika färger istället för att vara låst vid en eller färger som går ihop med den på tapeten.

Kanske det, men att alla väggar och golv och i stort sett alla möbler var vita är ändå lite väl tycker jag då. :crazy: Men smaken är som baken. ;)

"Min" stuga har bara vita väggar, men golven är träfärgade och inte ett endaste av mina möbler kommer vara vitt. :p

Äh.. hela övervåningen var det träfärgatgolv och tapeten i hallen och sovrummet var inte vita ;)

Det jag fastnade mest för i huset var att alla detaljer var så nogrannt gjorda. allt från lister till fönster osv. I det andra huset som det länkades till i denna tråden var det ett hopkok av alla möjliga stilar i alá 80-talsstil blandat med 90-tal.

Extrapris på vit färg eller?

Trodde det var ett nybyggt hus först, men så läser jag att det var från 1898 eller något sånt och då gråter jag en skvätt :cry: för huset har inte en enda känsla kvar från den tiden. Den är inte varsamt renoverad, den är renoverad till ett hus med byggår 2000-någonting. Men jag håller med om att det är snyggt, men om man köper ett gammalt hus så gör man väl det just för att man tycker om det. Annars kan man väl bygga nytt redan från början. Nu kanske huset inte hade så mycket kvar av ursprunget i alla fall innan den här renoveringen, men i alla fall.

Vet du hur det såg ut innan?

Om du kollar på lister, dörrar tex så tycker jag nog att de lyckats att få ihop det bra. Tänk på att det är svårt näst intill omöjligt att renovera så att huset ser ut som det gjordes när det byggdes och hur ska man då göra med dasset? Nybyggda hus har inte alls samma känsla som detta. Det går inte ens att jämföra.

Vet du hur det såg ut innan?

Om du kollar på lister, dörrar tex så tycker jag nog att de lyckats att få ihop det bra. Tänk på att det är svårt näst intill omöjligt att renovera så att huset ser ut som det gjordes när det byggdes och hur ska man då göra med dasset? Nybyggda hus har inte alls samma känsla som detta. Det går inte ens att jämföra.

Nej jag skrev det också att jag inte viste hur det såg ut innan de renoverade det. Det kanske var "sönderrenoverat" redan då till det sämre.

Men jag tycker inte att man har någon känsla alls av gammalt hus som de har renoverat det nu. Man kan ha kvar eller tillföra detaljer som hör mer med åldern på huset att göra, men ändå passar ihop med det nyrenoverade. Men det är min åsikt.

Nej jag skrev det också att jag inte viste hur det såg ut innan de renoverade det. Det kanske var "sönderrenoverat" redan då till det sämre.

Men jag tycker inte att man har någon känsla alls av gammalt hus som de har renoverat det nu. Man kan ha kvar eller tillföra detaljer som hör mer med åldern på huset att göra, men ändå passar ihop med det nyrenoverade. Men det är min åsikt.

Jag håller med dig, lite gammaldagskänsla hade väl inte varit så svårt att få till.

Öh lite gammaldagskänsla? tycker de har fösökt rätt så bra iaf.

Vad är inte köket då?
De har pärlspånt platsbyggt kök precis som förr. De har den gamla spisen kvar med spiskåpa, vattenkranarna är nya men tillverkade i tidstypiskstil dörrarna i huset är gamla liksom handtagen lister till golv och tak är tidsmässigt rätt.

Hur jag vet detta är pga att jag har byggmästarnas katalog att titta i där de dokumenterat stilen som var i början på 1900-talet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 268
Senast: Lisen82
·
Hemmet Nån som vet hur man lättast får bort de utan och riva väggen, Ska eventuellt flytta till ett hus till våren, där myror byggt bo i hela...
Svar
19
· Visningar
727
Senast: tanten
·
Hemmet Vilken bank har ni ert huslån på? Vad betalar ni ränta? Är de klokt att binda räntan och isåfall hur länge? Är ny på detta då jag ska...
Svar
17
· Visningar
617
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur