J
jupiter-judex
nu när jag pratade med min höleverantör som jag köpt av de senaste två åren så sa han att han hade kört rundbalat på 300 kg för att det var så regnigt så han tyckte inte riktigt att han hann ta småbalar... i alla fall, så hade han en första skörd som var väldigt fin sa han och en senare skörd som var grövre i stråna. han har inte några analyser utan det har jag tagit själv. hur skulle ni gjort med det, jag har ju ett halvblod på 18 år och en shettis på 2år? shettisen verkar inte äta hysteriskt utan lämnar gärna så han borde väl kunna gå på det första också eller?
om bara gubbe nr 2 svarar i telefonen så kan det nog hända att jag köper av han i stället, han har småbalar med analys och även hösilage. men samma fråga där, kan jag välja ett hö/hösilage med "bra" värden även till lilleman, borde jag väl kunna? det är nästan så att det är halvblodet som äter mest hela tiden, borde man ta ett lägre värde för att han inte ska bli för tjock eller hur ska jag göra?
hoppas ni fattade, kändes inte så bra formulerat!
om bara gubbe nr 2 svarar i telefonen så kan det nog hända att jag köper av han i stället, han har småbalar med analys och även hösilage. men samma fråga där, kan jag välja ett hö/hösilage med "bra" värden även till lilleman, borde jag väl kunna? det är nästan så att det är halvblodet som äter mest hela tiden, borde man ta ett lägre värde för att han inte ska bli för tjock eller hur ska jag göra?
hoppas ni fattade, kändes inte så bra formulerat!