Vilket djur passar mig?

Sv: Vilket djur passar mig?

Det är bu ;) Man ska inte hålla smådjur i samma rum som fåglar, men detta är inget jag tänkt göra. Smådjuret får isåfall bo någon annanstans i lägenheten.

Måste bara flika in...Hamstrar är inte alls opersonliga! Min var jätte trevlig och social...de går dock inte att ha lösa hur som helst :( , och sitter inte gärna stilla i knäet och gosar (i alla fall inte min)

Om du är intresserad av ett marsvin som äter allting (inklusive stora tejpbitar och halva kabblar utan att dö av elchoker), som är otroligt socialt (låter hela tiden) och trevligt (men som inte ens kan bo i samma bur som mina andra för att de är på henne hela tiden), så har jag en du skulle kunna få ta över. :idea:
Hon brukar dessutom hålla tätt väldigt bra (även fast hon läckte på mig tidigare denna afton :crazy: ), är otroligt duktig gosarinna ( ;) ) (hon har förtjännat namnet roadkill, för hon lägger sig ner och skruvar sakta över sig på rygg i knät).

Illrar är ju jättebusiga och goa, men de ska helst gå lösa i huset.

Chinchillor är oxå helt underbara och om man sköter och hanetrar de rätt kan de bli lika tama som en katt eller hund, och har världens största personlighet.
Har själv 2 chinchillor, den ena sitter på min axel vart jag än går men gillar inte gosa så mkt, den andra kan man gosa hur mkt man vill med.
Och de pratar väldigt mkt med en oxå, speciellt den ena.
Väldigt sociala djur.

Kaniner är ju rätt skojjiga med men de är ändå lika till sättet tycker jag, men alla tycker ju olika. Har själv 2 st utekaniner, den ena är jättego och rolig medans den andra helst vill vara ensam.
Ingen av dom gillar att hoppa, den ena lyfter av bommen och den andra lägger sig platt bara.
Dom gillar att gå i sele iaf, gör glädjeskutt och bocksprång men tillslut sitter de bara och tvättar sig eller bara ligger och glor och då vill de in i buren igen.

AtletShipping skrev:
Illrar är ju jättebusiga och goa, men de ska helst gå lösa i huset.

Chinchillor är oxå helt underbara och om man sköter och hanetrar de rätt kan de bli lika tama som en katt eller hund, och har världens största personlighet.
Har själv 2 chinchillor, den ena sitter på min axel vart jag än går men gillar inte gosa så mkt, den andra kan man gosa hur mkt man vill med.
Och de pratar väldigt mkt med en oxå, speciellt den ena.
Väldigt sociala djur.

Kaniner är ju rätt skojjiga med men de är ändå lika till sättet tycker jag, men alla tycker ju olika. Har själv 2 st utekaniner, den ena är jättego och rolig medans den andra helst vill vara ensam.
Ingen av dom gillar att hoppa, den ena lyfter av bommen och den andra lägger sig platt bara.
Dom gillar att gå i sele iaf, gör glädjeskutt och bocksprång men tillslut sitter de bara och tvättar sig eller bara ligger och glor och då vill de in i buren igen.

Jag gillar chillor! :love: Men är de inte väldigt stirriga?

Jag säger bara en sak....

FRANSK VÄDUR!!! :love: :love:

Underbar ras som mycket ofta ÄLSKAR vad som har med kel att göra, mycket social, lugn och sansad och är mycket inteligent
Men ta en titt på deras sätt att uppföra sig innan du köper, för säkerhetens skull. Jag har bara träffat 1 fransk vädur som försvarar sitt revir mycket starkt och det är min egna grabb. Men ack så gosig iallafall :love:

Mina vackra tossingar, mor och far till den chinchillafärgade token underst :p
tamburin2.jpg

hampus.jpg

ganti_och_synatrax.jpg

min toss och hans bror

bevis på att franskar kan ha mycket "spring" i benen dom med :D
ganti_brallar2.jpg

FINNS DET NÅN MER UNDERBAR RAS?? :rofl:

Illrar som vilda skulle jag tro (gissar nu på vad jag vet) att de ger sig på fåglar, de är väll ändå inte så långt ifrån Mårdar heller ju?

Hjälp vilka fina kaniner!
Vill verkligen ha en fransk vädur, får hoppas att jag lyckas övertala min blivande sambo.

Kaniner är bäst! Man kan gosa, leka (min kanin älskar att jaga mig, men han är udda...) träna hoppning och mycket annat. De visar gärna kärlek...
Köp en vädurs hane!

Rekomenderar starkt en dvärgvädur.
Hade en hanne vid namn Linus (fick ta bort honom idag :cry: )
Han var itne kastrerad men hur tam som helst, bor inne i ett bostadsområde och han kunde springa lös där. GIck aldrig utanför vår tomt, följde efter en som en hund. Var oehört kelig också, älskade när man kliade honom på huvudet då brukade han "kurra" och riktigt njuta. Hade honom både inne och ute, mest ute (tog endast in honom på sommrarna ibland)

Min morfar brukade passa honom när han levde, de var riktigt bra polare. Linus brukade alltid hoppa upp i hans knä och puffa på magen i hopp om att få något smaskigt att äta..

Jag tycker att en dvärgvädur skulle passa dina krav perfekt.

Lycka till!

chinchillor e vääldigt bra på att "stutsa runt", informerar min pojkvän om här ;) iallafall den han hade för ett tag sen :bump:
sen håller ja me om att råttor e vääldigt mysiga :D
kram/thea

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 979
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka