Vilket djur passar mig?

F

Fjunet

Jag har varit sugen på ett ludet djur länge, t.ex kanin (fransk vädur :d), men jag tänkte höra med er först.
Jag vill ha ett djur som gärna ligger och gosar. Gärna som leker. Som helst inte är smått hysteriskt och springer runt i cirklar. Kanin och marsvin är ju självklara val om man tar bort det där med lekandet... Finns det något djur som är som alla tre "punkterna"?

Sv: Vilket djur passar mig?

Fjunet skrev:
Jag har varit sugen på ett ludet djur länge, t.ex kanin (fransk vädur :d), men jag tänkte höra med er först.
Jag vill ha ett djur som gärna ligger och gosar. Gärna som leker. Som helst inte är smått hysteriskt och springer runt i cirklar. Kanin och marsvin är ju självklara val om man tar bort det där med lekandet... Finns det något djur som är som alla tre "punkterna"?

:love: Råttor :love:
De är keliga busiga och lekiga samtidigt som de utforskar "hela" rummet inklusive dig!

Eller vad säger du Gul_zebra???

Nja, råttor är jag inte förtjust i.

En katt kanske? Eller tänker du bara på smådjur?

Fjunet skrev:
Nja, råttor är jag inte förtjust i.

Okej men en liten hamster kanske eller vad vill du ha? en kanin "kan" bli kelig men alla blir ju inte det...

Katt funkar inte, då jag har 5 fåglar.

Jaha, då är det ju en hel annan sak. Har inte så mycket koll på smådjur så du får nog bättre råd av någon annan :)

Exakt samma problem som jag har.

Utekanin har jag, inne funkar inte pga föräldrars allergi. Marsvin funkar inte inne heller - antagligen. Hamstrar är så .. små! Och liksom opersonliga. Gerbiler helt vansinnigt aktiva, chinchillor också har jag upptäckt. Råttor gillar jag inte. Morr, vad finns det mer? Har också fåglar då.

Säger som rattalskare, råttor passar perfekt på beskrivningen! Menmen, gillar du inte de så är det ju inget att skaffa heller.

Jag hade nog satsat på kanin eller marsvin.

Du sa det själv :) fransk vädur!
De är ofta lugna och keliga.
Jag har en jättego Orvar här hemma och han är som en hund.

Illrar är underbara djur! :love: De älskar att gosas och pussar och leker mycket! Älskar när man leker med dem! De är mest aktiva på morgonen och på kvällen.
Men de kräver mycket uppfostran och tid. Kostar även ganska mycket att köpa och att ha!

Jag tycker du ska ha en dvärgvädur. De är jättelugna och keliga. Fast välj en hane och kastrera honom sen så blir han som en hund som följer efter dig överallt och hoppar upp i ditt knä när du kollar på tv.

marsvin, marsvin och åter marsvin *älska*
dom är lugna, gosiga och pratiga. Å MATGLADA :D
hade ett marsvin förut som gick lös i köket men gjorde sina behov i buren...mest ;)
han kunde sitta fint och öppna skafferiet aaaaldeles själv :D å så satt det nån på ens fot å drog i byxbenen när man åt hehe. min lilla ängel Malte dog tyvärr så nu har vi två flickor ist. dom bor i en jättebur och är oxå dom väldigt personliga..kul att se hur dom är mot varandra oxå :D
tänk på att man nu för tiden inte får ha marsvin ensamma...

lycka till

Tican skrev:
Exakt samma problem som jag har.

Utekanin har jag, inne funkar inte pga föräldrars allergi. Marsvin funkar inte inne heller - antagligen. Hamstrar är så .. små! Och liksom opersonliga. Gerbiler helt vansinnigt aktiva, chinchillor också har jag upptäckt. Råttor gillar jag inte. Morr, vad finns det mer? Har också fåglar då.

Har man bara möjlighet att smådjuren i ett rum, så funkar det ju verkligen inte om man har fåglar. Stackars smådjur!

Jag bor tack och lov snart i en tvåa och bönar och ber min sambo om en kanin. Han gillar själv kaniner så jag tycker att det blir bäst med en sådan - så han också kan gosa :D

voltigehoppare skrev:
marsvin, marsvin och åter marsvin *älska*
dom är lugna, gosiga och pratiga. Å MATGLADA :D
hade ett marsvin förut som gick lös i köket men gjorde sina behov i buren...mest ;)
han kunde sitta fint och öppna skafferiet aaaaldeles själv :D å så satt det nån på ens fot å drog i byxbenen när man åt hehe. min lilla ängel Malte dog tyvärr så nu har vi två flickor ist. dom bor i en jättebur och är oxå dom väldigt personliga..kul att se hur dom är mot varandra oxå :D
tänk på att man nu för tiden inte får ha marsvin ensamma...

lycka till

Åhh, marsvin är härliga med sina "uiiiiiip" :love: :D

Hollis såklart.
Mina holländare är som små hundar, när man kommer in i kaninboden och dom är lösa så får man passa sig så att man inte blir nerbrottad av dom. :devil:
Sofia lla bara upp i knät och Anki vill bara larva sig. :love:

Men en kanin kan man ju gå ut å gå med, hoppa med å sånt! De kan visst leka! Köp dig en Dvärgvädur! De är kända för att vara gosiga och trevliga! (Alla av våra kaniner som vi fött upp är det iaf)

Fast hur är det med att ha marsvin/kanin och fågel?
Kan inte komma på om jag hört varken bu eller blä om det, men orkar de värkligen med fåglarnas eviga kuttrande och alla ljud?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 979
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 387
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka