Vilket djur har gjort detta?

Sv: Vilket djur har gjort detta?

Det där är nog inte bajs!

Sådär ser det ut när mina katter har satt i sig en råtta/mus och sedan spytt upp det!

Min gammeldam brukar lägga allt hon fångar på trappan utanför och har hänt att hon även lagt en spya bredvid! :eek:

Fast varför har då djuret lämnat fullt ätliga möss på gångvägen?

Kan den ha förlorat aptiten efter att den spytt?

Den kan ha blivit ivägskrämd.

Min lärare fick tag på en sork och en näbbmus förra sommaren just eftersom räven blev skrämd och sprang iväg.

Näbbmöss äter katter inte upp och jag gissar att det gäller alla djur att näbbmöss ratas.

långskott men det kan inte vara så att de innehåller råttgift och djuret som ätit spytt och sedan inte ätit de andra?

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 321
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 119
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka