Vilket ansvar har klubbar för publicerade startlistor?

break_a_leg

Trådstartare
Vi anmälde till två klasser, klubben har publicerat preliminära startlistor där vi finns med i båda klasserna. Sedan ringer en person från klubben och säger att "någon har gjort fel", ni får bara rida en klass.

Vad har klubben för ansvar för de startlistor som de publicerar?

(Jag lägger frågan här då det var dressyr det gällde)

Sv: Vilket ansvar har klubbar för publicerade startlistor?

Jag tror inte de har så mycket ansvar. Har varit med om;

1. Regional ponnytävling. Startlistor publiceras under veckan och jag räknar att jag ska starta någongång efter lunch (kommer inte riktigt ihåg). Tävlingen är på söndagen. På fredagen är jag ute och svirar (sista ponny året) ordentligt eftersom jag kommer få sova ut någorluna på söndagen. Då ringer arrangören och säger att det har blivit fel. De startlistorna som legat ute gäller inte, du rider först, kl 08.00 på morgonen. :eek: Idag hade jag avanmält mig och krävt att få pengarna tillbaka men det gjorde jag inte då. Tiläggas kan att jag hade nio timmar emllan mina starter. Att man orkade....

2. SM 2004 (ponny) Startlistorna för A-finalen publiceras dagen innan, under eftermiddagen. Min kompis (som ska rida finalen) får starttid ganska sent. När familjen sitter och äter frukost i godan ro vid 9-tiden går hennes lillasyster och kollar läget. Då har de gjort om startlistorna och det visar sig att hon har mindre än en timma till start. Det var tydligen ok att göra så utan att säga till...

Sv: Vilket ansvar har klubbar för publicerade startlistor?

Nu var jag tvungen att ringa och fråga... Den som ringde upp mig hade tydligen tabbat sig med anmälningarna och det gjorde att de fick lotta bort ekipage (vi alltså).

Sedan så hävdar det här distriktet att de anordnar så många tävlingar - dock är de flesta på lokal nivå. De som vill rida reg/nat åker ju gärna till omkringliggande distrikt. Men jag fick det sagt också;).

Men som du skriver, klubbarna har nog inte så mkt ansvar...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
559
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 768
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 149
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka