Vilken webbläsare?

Sv: Vilken webbläsare?

Jag kör IE av gammal vana endast, har alltid funkat bra men jag har tänkt byta många ggr för att jämna ut fördelningen lite.

Så här är statistiken för min ena sajt (ca 4000 besök per år):
1. Internet Explorer 6.x 78.6 %
2. Internet Explorer 5.x 11.9 %
3. Mozilla Firefox 1.x 9.5 %

På min andra (ca 1000 besök om året)
1. Internet Explorer 6.x 84.8 %
2. Internet Explorer 5.x 9.1 %
3. Mozilla Firefox 1.x 3.0 %
4. Opera 7.x 3.0 %
 
Sv: Vilken webbläsare?

Opera och Safari.

IE ibland, Banken fungerar inte på Opera.
 
Sv: Vilken webbläsare?

I Explorer lider av flera varianter av säkerhetsluckor. Något som inte Microsoft lagt ner så mycket krut på. Det har däremot konkurrenten FireFox gjort så för tillfället så har de flesta dataintresserade just FireFox. Det gäller certifikat o cookies, samt lätt att komma åt dina favoriter + att "ta över" webbläsaren så att du har någon annans startsida. Vanligt!
 
Sv: Vilken webbläsare?

ja använder Mozilla Firefox å den är ja jättenöjd med....bytte för några dagar sen till den från explorer...firefox sköter sig mycket bättre!!! (än så länge)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Plingplong skrev:
Mozilla Firefox :love:
Men har fortfarande kvar explorer för att kunna göra mina bankärenden, banken godkänner inte mozilla!
Ang. att det ibland inte finns plugins så måste det ju gå att installera?

ja kunde göra bankärenden med mozilla firefox idag!
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag är inte så jättekunnig vad gäller datorer, så jag har mycket hjälp av pojkvännen för att klara av saker som i windows var barnsligt enkla. Jag tycker dock att det är väldigt mycket trevligare, delvis för att man har betydligt större frihet i hur man vill att det ska se ut. Jag har bla valt bort startlist och har istället en massa andra trevliga småprylar.
screenshot
De nio rutorna uppe i vänstra hörnet är mina desktops. Jag alternerar mellan dem genom att gå "genom kanterna" på skärmen. Väldigt praktiskt, för då kan jag ha musik i en ruta, webbläsare i en osv.
:) Det är ganska "snällt" att bara använda, men för en nybörjare som jag så var det nog så svårt att greppa i början. Men med lite vilja och vaselin går det mesta! :D
 
Sv: Vilken webbläsare?

Använder IE nästan jämt även om jag har flera andra på datorn.
IE är även standarden och allt är inställt så att IE öppnas automatiskt.
Varför vet jag inte riktigt, tror jag är ngt lat och det beror på att jag är van med IE och har länge haft det.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Kör också Safari, som jag tycker funkar bäst. I.E. för vissa sidor som safari inte klarar, annars gillar jga Safari mkt mer. Snabbare och smidigare... =)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag kör bara firefox nuförtiden och tycker att den är mycket bättre än internet explorer.. Fast det är tråkigt att vissa privathemsidor ser för j*vliga ut i firefox för att folk bara kodar sidan för ie, så ibland får man ju lov att använda ie. Har provat Opera också och den verkar praktisk men jag har fastnat för firefox!
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag använder Avant Browser & Ie ibland. Föredrar dock Avant :love:
 
Sv: Vilken webbläsare?

Firefox :)
Har ett antal webbläsare på datorn, mest för att kunna testa alla mina webbsidor så dom visas korrekt...
Bland annat IE, Opera, Netscape...
 
Sv: Vilken webbläsare?

har IE på denna dator och Firefox på de andra tre datorerna. Funderar seriöst på att byta till IE på denna med, men har dels inte orkat och sen är det väl lite att "man vet vad man har".


tror att IE används av mindre än 90%, senast jag läste något sånt där hade IE 65-70% användare...
 
Sv: Vilken webbläsare?

starcraft skrev:
tror att IE används av mindre än 90%, senast jag läste något sånt där hade IE 65-70% användare...
Snarare 85-90% i så fall, IE har länge haft nästintill monopol...
Men nu börjar ju andra webbläsare som t.ex. Firefox ta för sig på marknaden...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: niardasp
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 023
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp