Vilken webbläsare?

Sv: Vilken webbläsare?

Räknar inte reklamfinansierade grejor för gratis. Dessutom finns inte riktigt alla funktioner i gratis versionen, om man får upp en ruta när man startar...

Firefox finns också på svenska www.mozilla.org

Monochrome:
Har funkat minst 1år. Så länge jag haft föreningssparbanken har det fungerat.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag använder FireFox, har Gentoo som OS så IE får inte komma i närheten ens... ;) Det funkar super tycker jag, enda nackdelen är att min skola är så förlegad att skolmailen och hemkatalogen strular och påstår att det enda som duger är IE, vilket framkallar agressiva anfall... :angel:
 
Sv: Vilken webbläsare?

Gentoo, en Linux clone va?
Använder själv Fedora i skolan, dock håller jag mig hellre på en modad Windows platform ;).

Tror inte jag ska uttala mig mer om Linux :angel:.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Renkött skrev:
Räknar inte reklamfinansierade grejor för gratis. Dessutom finns inte riktigt alla funktioner i gratis versionen, om man får upp en ruta när man startar...

Eh... va? Det stämmer inte, vilka funktioner skulle det vara?
 
Sv: Vilken webbläsare?

Vad tycker du om Gentoo? Jag har aldrig kört den distributionen, utan mest RedHat/Fedora och en del Debian.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Sist jag använde Opera kunde man inte ställa in vilken startsida man själv villle och fick trycka ner en jobbig ruta hela tiden om att man skulle registrera...

Sen vill jag inte utsätta mig för massa reklam om jag kan få det reklamfritt istället.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Så är det varken i Opera 6 eller Opera 7. Opera 5 minns jag faktiskt inte, den är uråldrig...

Sen tycker jag 39 USD är rätt billigt att betala för att för att stödja konkurrenterna till Bills onda imperium ;) Med lite tur så testar tillräckligt många Firefox också, så att man slipper puckade sajter vars designers inte vet att det finns någon annan browser än IE.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Då jag till 99% arbetar och till 95% är utbildad på MS system så har jag inget emot MS, förutom deras usla webbrowser och osäkra epost klient då ;). Att folk sitter på Explorer är mer eller mindre tragiskt...

39 USD anser jag dock är för mycket för en browser när man får samma sak hos konkurrenten gratis. Har dock tänkt köpa lite kläder från Mozilla för att visa mitt stöd ;).

Edit: Tycker denna är sjyst, vill dock inte bli kommunist stämplad: http://www.mozillastore.com/products/clothing/mozillastart/viewlarge
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken webbläsare?

Vet inte om det spelar så stor skillnad... På mina hemsidor (när jag kollade statistiken på dem) så var det IE och upplösning 800*600 som gällde. Samtidigt på min pojkväns sidor så var det 1024 och lite mer blandade webläsare som användes. Så jag tror att målgruppen har stor betydelse för vad som används på sidorna... Den tidigare kategorin är också människor som ständigt skickar massmail och spam :angel:
 
Sv: Vilken webbläsare?

Ahh.. får bli den. Sen ska jag bara skaffa en MS tröja också, till allas förtrett ;).
 
Sv: Vilken webbläsare?

Om jag får välja

Firefoxen eller opera :) men även links eller lynx om jag e på det humöret :D (och arbetar med en annan dator) annars på jobbet IE tyvärr.

/linda å goooos katterna
 
Sv: Vilken webbläsare?

Använder oftast Firefox, men en del hemsidor (främst personliga) är skapade för Explorer, så jag måste oftast använda IE om jag vill se någon sådan.
Helskönt att inte få upp x antal pop-ups när man surfar på ex. Aftonbladet.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Internet Explorer.

Har ingen speciell anledning till att använda IE. Jag är väl för bekväm för att testa någonting annat. Dessutom vill jag väldigt gärna ha mina program på svenska och jag misstänker att andra webbläsare är på engelska.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Mozilla firefox använder jag. Skönt att slippa popupfönster och en riktigt bra webläsare tycker jag det e. :)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag har börjat köra Firefox & gillar den skarpt! Använder dock Explorer ibland om det tex skulle vara ngn sida som kräver ngn inställning jag inte fixat ännu i min firefoxläsare.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Kör Mac så jag använder Safari eftersom den är snabbast och fungerar bäst. När jag hade PC så körde jag oftast Opera men den är dessvärre inte lika bra på Mac.. :(
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: niardasp
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 023
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp