Vilken webbläsare?

M

Monochrome

Läste just att 90% av världens internetanvändare använder Internet Explore som webbläsarer. Är det verkligen så stor andel?

Nyfiken som jag är tänkte jag mig en mini-marknadsundersökning. :idea: Vilken/vilka webbläsare använder ni?
:)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag har alltid haft Internet Explorer tills idag då jag äntligen kom mig för att byta.
Och det blev till Mozilla Firefox(på svenska) och hittills har jag inte hittat något negativt
på Firefox.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Firefox är bra tycker jag! :)

Kör det så ofta det bara går. Tyvärr saknas det en del plugin då och då, men det är inte så ofta...

Btw...
Monochrome skrev:
Läste just att 90% av världens internetanvändare använder Internet Explore som webbläsarer.
Kan visst inte stava, Internet Explorer som webbläsare ska det stå förstås... :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken webbläsare?

Opera, ska testa firefox då det finns en del som retar mig i opera. (Å andra sidan har opera åtskilliga småsaker som jag är förälskad i)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Firefox!

Använder IE ibland. Mycket sällan.
 
Sv: Vilken webbläsare?

En sak som är bra med Firefox är att man kunde importera alla inställningar o favoriter från IE. Det gick ju otroligt smidigt. Och jättelätt att förstå o installera.
Har du endast Firefox som webläsare eller har du fler. Själv har jag IE kvar än....vet inte om jag vågar ta bort den än ....
 
Sv: Vilken webbläsare?

explorer, mets för att det redan finns i datorn och jag är van vid det.

Tror att den här undersökningen blir lite missvisande dock... de flesta som hänger på datorforumet är ju kankse sådana med mer koll än vanliga surfare... :)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Använder Opera, mycket smidigt. Vissa plugin saknas dock, men inget som jag stör mig på. Det är skönt att slippa Explorers ständiga felmeddelanden som stänger ner programmet.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag har flera... Närmare bestämt Firefox, Mozilla, Netscape och Internet Explorer.

Hrmm... att testa webbläsare måste vara ett av mina större intressen... ;)
 
Sv: Vilken webbläsare?

yew98fq skrev:
Tror att den här undersökningen blir lite missvisande dock... de flesta som hänger på datorforumet är ju kankse sådana med mer koll än vanliga surfare... :)
All statistik är vinklad. ;)
Enligt den här undersökningen verkar inte IE har särskilt stor andel användare alls... :D
 
Sv: Vilken webbläsare?

Mozilla Firefox :love:
Men har fortfarande kvar explorer för att kunna göra mina bankärenden, banken godkänner inte mozilla!
Ang. att det ibland inte finns plugins så måste det ju gå att installera?
 
Sv: Vilken webbläsare?

Just det ja, banken stöder inte Firefox. :smirk: Det är väl största nackdelen.

Alla plugins finns inte för Firefox tyvärr. Annars är det hur bra som helst. Tycker särskilt bra om att man kan ha tabs och sökfunktionen är toppen :)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag har IE. Har haft Firefox förut, men min (knäppa) dator la av och jag fick lov att avinstallera det. Tänkte hämta hem den igen nu när version 1.0 har kommit.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Jag använder Opera som huvudläsare, men har kvar IE.

Numera kan jag använda Opera till banken så det är mycket sällan jag använder IE.

Har funderat på att ta hem MF för att testa.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Opera!

Sen ska man ta siffran att 90% använder IE med en liten liten nypa salt. Man kan låta browsern identifiera sig som en annan browser i useragent-strängen, så om undersökningen gjorts på vad den säger får IE en större andel än vad som är sant. Förr i tiden identifierade sig min browser ofta som IE för att hindra browserblockering på olika sajter. Nu behövs det inte lika ofta.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Inga problem med föreningssparbanken.

Mozilla rocks :D.
 
Sv: Vilken webbläsare?

lingonben skrev:
Opera var faktiskt först med de featuresarna.

/rätt-ska-vara-rätt-Lingonben

Det enda tråkiga med Opera är att den inte är gratis. Och folk är i allmänhet inte bereda att betalla för en sån sak som en browser. Och personligen vill jag använda vad min kunder har. Sen vet jag inte varför, men har aldrig riktigt gillat Opera.
 
Sv: Vilken webbläsare?

Opera är visst gratis, men då får man tåla lite reklam.

Ett plus är att den dessutom finns på svenska ;)
 
Sv: Vilken webbläsare?

Underbart, det funkar ju! :)

När började Föreningssparbanken fungera i Firefox? Det var inte länge sedan jag provade och det inte funkade.

Ingen IE mer här inte! :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: niardasp
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 023
Senast: mars
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 719
Senast: fejko
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp