Sv: Vilken uppsägningstid utan avtal?
Tänk så här, stallägaren hade inte kunnat skicka ut din häst på stående fot, precis på samma sätt har även du ett ansvar gentemot stallägaren.
1 månads uppsägning är gängse för bägge parter om inget finns skrivet, 3 månader brukar en del stall ha fast detta regleras då i ett skriftligt avtal.
Du har accepterat ett avtal genom att du har flyttat in din häst i stallet, att du sedan ångrar dig har inte med saken att göra.
Tack för alla svar hittils!
Angående en måndad uppsägningstid: I vilken lag står det? Jag blev som sagt inte informerad om en uppsägningstid alls. Varken muntligt eller skriftligt. Jag skrev inte under något och jag tänker inte låta min häst stanna kvar en månad till, då jag såg vid två tillfällen att stallägaren sparkade en häst i magen.
MÅSTE alltså betala i alla fall? Finns det en sådan lag som säger att uppsägningstiden är en månad oavsett om man hade ett avtal eller inte?
Tänk så här, stallägaren hade inte kunnat skicka ut din häst på stående fot, precis på samma sätt har även du ett ansvar gentemot stallägaren.
1 månads uppsägning är gängse för bägge parter om inget finns skrivet, 3 månader brukar en del stall ha fast detta regleras då i ett skriftligt avtal.
Du har accepterat ett avtal genom att du har flyttat in din häst i stallet, att du sedan ångrar dig har inte med saken att göra.