Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är de fjädrande eller helt stumma?Jag prioriterar säkerheten och har Kwik-out.
Är de fjädrande eller helt stumma?
På ena sadeln har jag helt vanliga metall, old school med gummiplattor. De funkar, men jag rider sällan i den sadeln så jag har inte så höga krav där. I den sadeln jag rider mest har jag breda komposit med cheese graters.Vill gärna höra om era val och varför ni föredrar en viss typ av bygel.
Mest för att det var lite tufftjag har intec till dressyrsadeln och freejump till hoppsadeln. Intec för att jag ville ha ledade och de dök upp billigt, köpte två par och hade till båda sadlarna först men sen hittade jag ett par fina beg freejump billigt så då köpte jag dem. Mest för att det var lite tufft och jag ville prova, haha. Får ofta ont i leder av att rida i "vanliga" stigbyglar, oavsett om de är vanliga, australiensiska eller de med gummisnodd. Snoddvarianten är ofta värst för de brukar ha töjt sig en aning så plattorna inte riktigt är i rätt vinkel. Ledade och freejump funkar bra, vet inte om de är jättemycket bättre eller om jag bara är van vid dem och kroppen därför tål dem bättre.
Jag trivs jättebra med mina kompositbyglar, jag gillar svikten i plattan.Älskar compositstigbyglar! Freejump är oxå sköna.
Det viktiga för mig är bred platta med bra fäste och att de inte kyler på vintern.
Freejump är väl bättre i det avseendet absolut!Jag trivs jättebra med mina kompositbyglar, jag gillar svikten i plattan.
Men! Jag ramlade av för tre veckor sedan och jag kände att foten fastnat lite i bygeln, så i fallet så rycker jag till med benet så att bygeln släpper från foten. Jag fattar inte att jag hann med men jag gjorde det.