vilken typ av sadel till denna häst ?

K

kaka1234567

Min häst är en stor robust halvblods kille och jag har haft svårt att tänka mig vad han kan passa i. Han har tidigare haft en kieffer siena hopp ,men dessa är de enda jag vet som passar. Tyvärr är dessa nästan barai standarn (normala).[/IMG]Min häst är en stor robust halvblods kille och jag har haft svårt att tänka mig vad han kan passa i. Han har tidigare haft en kieffer siena hopp ,men dessa är de enda jag vet som passar. Tyvärr är dessa nästan barai standarn (normala).
Jgg har provat en bekants globus clic(söker dressyrsadel) men har hört att det kan va snea i bomen . Och jag lägger häldre ut en ordenklig peng på en bra sadel. Han är bara 5 och är redan stor jag tror han han drar 34 i globus clic men ska satsa på en 36 om det blir en sådan, så han har något att växa i.
Och fylla ut med min tjocka matte padd.
Och amerigo vet jag har nånga bra modeller men vilka?
Har fått tips om Dj men han har en högre manke och rak rygg inte en extrem men den finns. Kan ta´ta bild och behöver värkligen hjälp. Jag ska såklart ta ut en sadel utprovare . Men behöver några rikt linier.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hpho...598654281_100001060263976_624233_746206_n.jpg

Sv: vilken typ av sadel till denna häst ?

Kieffer går att värma om.

Dj är för svängd tror jag för din. Har han lång manke? CC´n är rakare.
Raka sadlar är annars också ALBION (finns mer eller mindre raka modeller)
IDEAL Jessica (Jessica Crown).

Sv: vilken typ av sadel till denna häst ?

Kieffer går att värma om.

Dj är för svängd tror jag för din. Har han lång manke? CC´n är rakare.
Raka sadlar är annars också ALBION (finns mer eller mindre raka modeller)
IDEAL Jessica (Jessica Crown).

'JO men jag har den nyare kieffer modellen kieffer siena men så mycket går det inte att värma om den. Och eftersom den är normal i bom vid så blir den ite mycket stööre den är redan bräddad till större(omvärmd)

Liknande trådar

Utrustning Jag har för närvarande ingen möjlighet att ta ut en person som kan prova ut en sadel till min häst de närmaste månaderna. Tänkte av den...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Rumbla
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 425
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag blir tokig rent ut sagt. Har en ganska grov bruksnordis korsning som gör mig tokig när det gäller det här med sadlar. Har haft...
Svar
10
· Visningar
1 301
S
Utrustning Jag har ju till och från rätt många hästar, och därför även sadlar;). De hästar jag haft tidigare som jag ridit har varit sportiga i...
Svar
10
· Visningar
2 323
Senast: HeJe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden