Vilken tävling minst du bäst?

S

Svalan

Vilken tävling minns du bäst under din tävlingskarriär med din häst/ar?
Någon som etsat sig fast i ditt minne och som du alltid kommer ihåg?
Jag minns när jag vann min första seger på Eidfaxi Vår i år på Pösabanan där Svalur och jag vann A-finalen i V5 Ungdom.
Det betydde väldigt mycket för mig.

Sv: Vilken tävling minst du bäst?

KL.
Ási - Regionala i GBG våren/sommaren 2007. A-klass kval samt vinnare i femgången, SM kval i P2 och PP1.
Gyllir - SM 2005, 3:a i b-finalen femgång
Erro - Björn borg open 2008, 5.8 i totalpoäng

Jag har bara tävlat tre gånger, o denna sommaren var premiär! Men jag lär väl alltid minnas hur lilla Kveikja knep en blågul rosett i T7 på sin första tävling, 2månader efter hon blev töltsatt! (varav 3v var semester :D) Det var häftigt öven om vi mest skuttade runt i galopphopp mellan de flotta töltstegen. Minns oxå med fasa hur jag red fel galopp hela momentet i V5 den gången :o Pinsamt! Det var dock en inofficiell tävling som inte räknas.

Ser fram emot fler tävlingserfarenheter nästa år!

Jag har inte tävlat så mkt, men den jag minns bäst/är gladast över är den tävlingen jag tävlade i sommras. Tävlade i T5 och V5 med en häst som jag "tränat" själv i ca2-3 månader innan tävlingen. Han hade precis kommit från töltsättning och töltade inte så mkt mer än några steg.. Vi tränade och tillslut töltade han som en klocka i många olika tempon, ibland fick vi fram en riktigt bra ökad tölt när vi va ute å red, det är väll egentligen själva träningen jag minns bäst =) Kommer ihåg nån gång när vi de andra galopperade å jag satt å töltade på helt långa tyglar å jag bara log med hela ansiktet :)

Tävlingen gick superbra, hans första tävling då och vi satsade inte så hårt på T5 eftersom jag tyckte att han skulle få ha de kul på sin första tävling där inne på banan, men fick 4.1 i totalpoäng (nöjd! eftersom jag mest satt å åkte)

I V5 som vi satsade mer på fick jag 5.0, 4.5, 5.6 i poäng av dommarna Superdupernöjd ( 5.03 totalt) Det blev en A-finalsplats bland Seniorer/YR, i finalen fick vi vårt sämre varv(galoppen) men bättre varv för de va hans snyggaste sida^^ Vi fick 5 och 5.5or av alla dommare i alla moment. 5.33 total, vi kom på delad 3:e plats:D vad glad och lycklig jag va då:D

Hej!
Den tävlingen jag minns bäst är när jag och resten av Járnhesturs ungdoms lag vann Lag-SM nere i skåne på brösarp:D det är en känsla jag alltid kommer ha kvar i kroppen. jag behöver bara tänka på vad sonja sa när det var vi som var vinnare:D
- 2 plats där hämnar ett lag som har åkt väldigt lång (och vårat lag hade åkte ca 60 mil så vi drodde att det var vi) men inte längre än vad vinnarna har. och då förstog vi att det var vi som vann:D det är en känsla jag kommer minnas i hela mitt liv:D

Den tävling jag mins mest var i höstas när jag tävlade Gáski i T3..Hade ridit honom i fem veckor och tränat ordentligt för tävlingen i två..(och han är ingen lätt häst)

Vi fick 5.70 i uttagningen och 5.89 i finalen och vi slutade på en tredjeplats efter bland annat Josefin Birkebro och en annan Aklass ryttare..

Jag var så glad så jag skakade när jag satt av hästen efter båda gångerna. Han gav allt i den ökade tölten och vi fick 7.5 för den så då var jag NÖJD!:D

Den tävling jag minns bäst var svalas och min första tävling tsm , ofeigur KM förra året. vi skulle tävla fyrgång och jag var grymt nervös eftersom svalas tölt var si sådär:crazy: men det gick faktiskt jätte bra och svala fick massor av äpplen efteråt:p det kommer jag nog alldrig glömma!!!!

Jag och Vera frá Södulsholti tävlade på en Eidfaxi-tävling för några år sen på Pösabanan. Vi vann T2 :) Den kommer jag alltid att minnas. För det var en otrolig känsla, det kändes som att jag och Vera var en.

Senast ändrad:

Jag och Vera frá Södulsholti tävlade på en Eidfaxi-tävling för några år sen på Pösabanan. Vi vann T2 :) Den kommer jag alltid att minnas. För det var en otrolig känsla, det kändes som att jag och Vera var en.

Vad roligt!

Jag minns mest min första tävling, april 2008. Jag var jättenervös och mådde jätteilla :P Men min lilla Máni (som nu är såld :() var jätteduktig och behöll lugnet fast jag själv var som ett nervvrak!! Haha :P Kom 4:a i båda klasserna, var jättenöjd med den första tävlingen :) Var dessutom första tävlingen för både mig och hästen.

Vad duktiga alla är!!:)

Jag har inte tävlat alls på Islandshäst-tävlingar(startade en gång för 6 år sedan:p vet inte ens vad klasserna heter, men det var femgång)
så målet är att göra det 2009!

Annars är det som ligger närmast i minnet min 3:e plats i dressyr-cupen på
hemmaklubben i höstas, på min systers häst, en Palomino på 160cm.
20330124.jpg

Sedan så är det min rosett för bästa nykomling på dressyrtävling med
Kaela förra hösten.+Mest enade ekipage.
15597184.jpg

Efter åtskilliga år på tävlingsbanorna har jag fortfarande i minnet min första egna isis som hade kan vi säga en hel del pass i sin långa kropp. När vi efter slutresultat på allt från 2.5 till 4.o i lätt 4gång med absolut topp på 2.5 för tölt (läs grisepass) till sist uppnådde högre poäng (minns inte slutsiffran) med utlåtandet ok takt och tempo för tölten av samtliga domare. Den tävlingen minns jag ännu, nästan 20 år senare - vi kom 5a och fick vår första rosett. Det var en kämpaseger, ska ni veta!

Den tävling jag minns mest är SSM 2005 när jag tävlade Glampi Frá Stóru-Ásgeirsá i T1 och V1 c-klass.
Trodde att vi skulle bli utslagna direkt men vi gick till A-final och slutade på
4:e plats i Tölten och 2:a plats i Fyrgången.
Det var en stor stund för mig som då kämpade med min sjukdom.

Ja och den medförde ingen vinst på något sätt, jo en erfarenhet rikare för mig.

Jag skulle rida speedpass, enkelt kan tyckas men nej då. Min madame var då relativt ny för mig, och galopp var bland de onödigaste gångarter som fanns enligt henne.

Vi startade därför pass sträckan med grisepass, för att sen ånga upp i en hisklig hastighet. Kruxet är bara när man startar så, de hamnar för långt ner på framdelen och risken för att slå på sig är stor. Så gjordes här, varpå madame slår upp i korsgalopp och Boj tappar bägge stigbyglarna. Jodå vi vispar fram en hastigt tempo, kunde liknas vid att vara som en klicks smör på en het potatis. Min tanke då var, nu kommer den första avramlingen i den här klubbens historia.

Nejdå, jag lyckas sitta kvar och får sen stopp på damen i höjd med de övriga ekipagen. Har man lärt sig något av detta? Fortsättning följer.:angel:

Nästa läggning sker på samma sätt,:angel: läggning och läggning det är en överskattad historia. Varpå att korsgaloppen kommer som ett brev på posten, den här gången har jag kvar en stigbygel och tänker att hon stannar väl igen som vanligt i höjd med de andra. Varför då, när man kan fortsätta i korsgalopp en bit till, som tur var så stod ett antal stora höbalar i vägen som satte stopp för vår framfart. Hon gjorde helt sonika ett sidosprång när hon träffade på den första hästen, och fortsatte med sin vansinnesframfärd och då rök min andra stigbygel.

Jag fick mycket beröm att flera kända ryttare, för att ha klarat av den bedriften 2 gånger utan att ha farit i backen. Själv var jag inte alls stolt över det.:crazy::eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 217
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 073
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V