Vilken tatuering skulle du välja?

Och en pinkod i nacken. Är SÅ glad att jag inte körde på det.

Åh det ville jag med, efter att ha sett Dark Angel. :laugh:

När jag var typ 10 så var det himla poppis med taggtråd runt armen så det ville jag ju med ha så klart. Sen när jag var typ 15 så var det poppis med stjärnor lite överallt, det ville jag ha med.

Men jag insåg både då och nu att jag troligen skulle tröttna på motiven (oavsett vilket) samt så otroligt rädd för smärta så jag håller mig utan tatueringar.:up:

Om jag mot förmodan skulle ändra mig så hade jag nog tatuerat in något färgglatt och litet, typ en turkos orkidé eller rosa liljor. Någonstans där de enkelt kan döljas, så inte i ansiktet:D

Det skulle nog i så fall bli ett porträtt av min första häst. Men det skulle a) vara alldeles för läskigt att göra något som kräver sådan exakthet för att bli bra och b) jag tror inte jag vill ha någon tatuering ...så det lär inte bli av.

Åh det ville jag med, efter att ha sett Dark Angel. :laugh:

När jag var typ 10 så var det himla poppis med taggtråd runt armen så det ville jag ju med ha så klart. Sen när jag var typ 15 så var det poppis med stjärnor lite överallt, det ville jag ha med.

Men jag insåg både då och nu att jag troligen skulle tröttna på motiven (oavsett vilket) samt så otroligt rädd för smärta så jag håller mig utan tatueringar.:up:

Om jag mot förmodan skulle ändra mig så hade jag nog tatuerat in något färgglatt och litet, typ en turkos orkidé eller rosa liljor. Någonstans där de enkelt kan döljas, så inte i ansiktet:D

Stjärnor och pinkod har jag också velat ha :D Nu har jag ju massa andra och är så glad att jag inte gjorde nån av dessa!

enhanced-buzz-2148-1375900705-40.jpg

Har haft flera idéer - samtliga med koppling till Herr Häst.
- Hans verkliga "initialer" är R.O.K och hans födelsedatum är 02-04-05.
En idé jag hade var att skriva detta mitt i ett skrivstilsaktigt, men ändå läsligt typsnitt - typ Monotype Corsiva.
Dock skulle jag bytt ut O och 0 mot konturerna av hjärtan. Där, för särskiljningens skull, O-hjärtat skulle vara lite bredare och "plattare" och 0-hjärtanen skulle vara lite smalare och "spetsigare".

-En annan, mycket mer simpel idé, är att bara rakt av skriva ut hela hans namn, även då i typ Monotype Corsiva.

- Sen har jag också en mer visuell idé, men den känns mindre trolig, då den antagligen skulle kräva rätt mycket plats för att inte bli plottrig:
Han är ju döpt efter en smuggelwhisky. Om man googlar lite på nätet verkar etiketten/loggorna på flaskan ändrats över tiden, men den som verkar ha varit kring millenieskiftet (m.a.o. när han föddes!) var inte alls så hemsk. En ritad borg/fästning i forn-keltisk stil med en man i förgrunden, och texten skriven i ett gammalt keltiskt, men ändå stilrent typsnitt. Tanken var då att byta ut mannen mot siluetten av H.H (från "exteriör/sidobild" på honom fast bara konturerna) och resten samma som på flaskan.

Är dock ytterst tveksam till om jag öht skulle ha någon tatuering med tanke på min överj-vligt dåliga och trasiga hud. :(

Varför EAN-kod då? :) Har sett några som haft sådana, men inte riktigt förstått vad de syftar på.

Jag tror jag ville ha för att det var inne då, plus att jag tyckte det var snyggt 🙄 ville ha min på handleden.
Ingen aning om vilka siffror jag hade valt..

Jag har länge velat tatuera in ett Mumintroll på vaden - just den här bilden dessutom.
802890-glad_mumin.jpg

Jag gör det inte för jag tänker att jag kommer ångra mig men har funderat på samma motiv och plats i sisådär 18 år så att eh ja, det känns ju ändå som ett relativt genomtänkt beslut. :D

Skulle även kunna tänka mig fler motiv från muminvärlden, gärna typ en sleeve med dronten Edward, kometen, trollkarlens hatt, primadonnans häst, några hattifnattar, Mårran och andra lite mer "bikaraktärer" i originalstil :D

Har även tankar på ett minnesarmband så att säga där det ska vara som berlocker med symboler för förlorade djur samt att jag skulle vilja ha ett av Svanssons tassavtryck över hjärtat.

Inget av det lär hända, men en kan ju drömma.
Googlade lite på mumin-sleeves och alltså det kan vara bland det finaste jag sett! :love:
Så många helt fantastiska sleeves!
23498228_1501242533244614_4825672554813325312_n.jpg

Haha jag såg precis ditt inlägg @Dentaku :love: Var ju en i färg som var helt ljuvlig också också!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 121
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 992
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info