S
skruttis9494
Jag kanske ska skaffa en d-ponny och då undrar jag hur stor hagen ska vara?Det finns ju inget exakt men på ett ungefär.Jag blir jätte glad för alla svar jag får!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk på att det är lag(?) på att man inte får ha en häst ensam, du måste alltså ha två stycken.
Tänk på att det är lag(?) på att man inte får ha en häst ensam, du måste alltså ha två stycken.
Vad betyder förkortnngen ha??
Då kan ju du visa oss andra var någonstans du läst om den nya lagen..:smirk:
AM
Sökte på Djurskyddsmyndigheten och fann:
Ett stort antal tidningar och etermedia sprider en missvisande bild av
Djurskyddsmyndighetens förslag att hästars behov av social kontakt ska tillgodoses. Det påstås att Djurskyddsmyndigheten vill att en ägare till en ensam häst ska kunna tvingas att köpa en häst till eller sälja den ensamma hästen.
Men Djurskyddsmyndigheten har inte föreslagit att det ska bli ett krav att alla hästar ska ha kontakt med en annan häst. Vi vill att hästens behov av social kontakt ska tillgodoses, men har i ett flertal intervjuer (och i den konsekvensanalys som hör till föreskriftsförslaget) sagt att detta behov kan tillgodoses också på annat sätt än genom kontakt med en annan häst, nämligen genom kontakt med andra djur, främst betesdjur, eller genom tät mänsklig kontakt.
En småbrukare som har mycket kontakt med sin häst behöver alltså inte skaffa en häst till.
Fy vad trist.... Skulle aldrig ha en häst ensam!!!!
Det finns ju lagar för hur stor box eller spilta en häst ska ha.Men om man bara ska ha en häst över sommaren som mest går ute kan man ha lite mindre då eller??
NEEEJJJ!!!!Det e klart att den ska ha häst kompisar!!pucko ja bara fråga om de gick att ha en lite för liten box/spilta om den går ute typ jämt!!!!