vilken stam passar?

J

jupiter-judex

ni som kan detta med vilka stammar som passar bra ihop...vilken hingst skulle passa med detta stoet? homosassa - gaspadin - immer.
behöver ha en med bra typ, ben, bra gångarter och med ett bra dressyr index eller vad det nu heter.

Sv: vilken stam passar?

så här ser hon ut...http://s154.photobucket.com/albums/s262/jupiter-judex/?action=view&current=m1.jpg

det blev fel
jupiter-judex

vill ha en lite lättare avkomma, långbent och ädel.

Härlig stam! Halvsyster med hingsten Dardel?
Hon var lite lik honom, samma färg o t.o.m teckning!:)

Är inte han efter Lane Court? Annars stämde ju Gaspadin- Immer.

Jag skulle rekommendera De Noir eller Don Romantic.

Just nu är jag helförälskad i Okeanos. Han har allt du söker plus god hoppförmåga. Tyvärr är han ju ännu oprövad så det finns inga index klara för honom.

Oops, läste för snabbt:o Väldigt trevligt möderne isåfall (Gnistan)!

låter ju lovande, bara bra åsikter:)
vet inte så mycket om gnistan men jag förstod på ägaren att det hade gått bra för henne.

ok, har han bra tre bra gångarter eller?

nu har jag letat upp okeanos på tullstorp. såg bra ut!
men när jag skulle kolla han i blup tabellen så hittade jag inga siffror alls:(
varför står inte det på alla? nu hade jag ju precis lärt mig läsa ut den lite grann för att jämföra och matcha med stot...hur gör man då? hittar ju inte några siffror på han...

likadant på biggles....som jag har kikat på lite med. tycker hans avkommor har sett trevliga ut.

De har inte avkommor som är tillräckligt många eller tillräckligt gamla för att man ska kunna föra in dem i BLUP-indexet.

Okeanos rör sig alldeles underbart! Han har mycket luft i gången och härlig utstrålning! Om du kollar i Falsterbotråden på dressyrgnägg finns det bilder på honom.

Har inget att tillföra angående hingstval.
Ville bara säga att det var kul att se en häst med liknande stam
som min förra . Han var e. Homosassa-Urbino-Immer.
Dom var allt lite lika tycker jag :)
Hoppas det blir ett fint föl.

jaha, trodde det var ett index på deras egna rörelser och sånt, inte baserat på avkommorna:idea:
finns det inte siffror på bara dom själva någonstans så man ser hur man ska matcha upp på ett bra sätt?

då måste jag in där och kolla! har du sett hur några avkommor blivit? tittade mycket på bugatti hilltorp först men avkommorna jag sett tycker jag är lite kraftiga för min smak, biggles avkommorna jag sett har varit mycket ädla och lätta i typen och det gillar jag.

det e alltid kul! ja vi får hoppas det blir bra till slut!

då måste jag in där och kolla! har du sett hur några avkommor blivit? tittade mycket på bugatti hilltorp först men avkommorna jag sett tycker jag är lite kraftiga för min smak, biggles avkommorna jag sett har varit mycket ädla och lätta i typen och det gillar jag.

Jag rekommenderar stark Biggles, Har bara mött trevliga avkommor efter honom och eftersom du har en bra mamma med så;) Lämnar högresta, oftast höga, långbenta avkommor:love:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
14 059
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar