Vilken sele?

Sv: Vilken sele?

Dum fråga men varför är det inte bra att den sitter nästan direkt bakom frambenen?
Skroffan skulle avlida av en sele som sitter för långt bak mot magen (och nej, jag brukar inte sjåpa mig med henne men hon HATAR verkligen allt som sitter runt magen så då tycker jag att jag kan respektera det när jag väl tvingar på henne en sele).

TS: Jag har en Jokke Pallas som jag är nöjd med, hittills har den inte skavt på pälsen vilket Hurttas gjorde.
Till Nikka funderar jag på en Trixie fusion om det inte blir en likadan Jokke till henne med.

Enkel anledning: skav.
Dessutom verkar det vara mycket lättare att hunden backar ur en Y-sele (eller att den åker av om hunden nosar och man vill dra med den) jämfört med en H-sele.

Jag använder H-sele till mina, funkar fint! Lätt att ta av och på och skaver onte på pälsen (har haft pudel i olika pälslängder)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har aldrig varit särskilt synlig här på buke, men har varit desto mer aktiv i bakgrunden och följt med i några år nu och läst. Men...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 926
Senast: Johanna_B
·
Hästvård Vill börja med att förbereda er på att det kommer bli många frågor i samma tråd, och troligen väldigt långt :p I alla fall, ska...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka