Vilken sele är bekvämast?

Sv: Vilken sele är bekvämast?

Jag har provat allt möjligt men den som satt absolut bäst på båda mina hundar som är väldigt olika i kroppen är AMOKEN den som Dion lagt upp en bild på. Den passar både smala vinthunden och kraftigare pudeln lika bra de har samma str på sele men väldigt olika kroppar. Annars gillar jag Hurrtas Y-sele då alla andra selar glappar eller åker fram över halsen. Provat både H och soft selar. Dessutom gillar jag att mankan välja var man vill fästa kopplet och att det är breda band, bra reflexer och snabbfäste på båda sidor om benen så man inte behöver lyfta upp ett framben! Den verkar dock lätt att sy så jag ska sy en egen till vinthunden har jag tänkt!

Sv: Vilken sele är bekvämast?

Jag har en stor hund och använder Hurttas selar, har inte använt en puppia men de är populära hos småhunds ägare om man kollar ute på gatorna. Sen har jag även en sådan du har bild på (trean uppifrån i första inlägget) och de sitter inte alls bra. Min hund kliar sönder sig med den på och hon går konstigt (tror att knäppet på ryggen gör ont på ryggraden).
Så jag rekommenderar Hurttas till större och Puppias till mindre :)

Min sötnos i en av henne 7 *host* Hurtta selar ;)
2u9pxrr.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 860
Senast: fixi
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: igbest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 330
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Parfym
  • Fråga om kollegors roller