vilken ras?

panzy

Trådstartare
passar mig (och pojkvännen)??

Tänkte att ni kanske kunde hjälpa till lite här :angel: Det är inte aktuellt med hund än, men kanske om nått år och då vill jag inte börja vela om vilken ras det ska va ;)

Både jag och pojkvännen är uppväxta med hund. Han med en golden, men har inte haft hund sen han va 12-13. Jag bor fortfarande hemma och familjen har en border collie som tyvärr får alldeles för lite uppmärksamhet :(

Jag vill ha en större ras (border collien är i minsta laget, gillar dock rasens mentalitet) som kan hänga med i stallet och följa med på lugnare ridturer. Ska vara lugn o sansad (blir ju mycke vad man gör dem till men...), barnvänlig och inte kräva jättemycket aktivitet...

Pojkvänne vill ha en rottweiler, men jag känner att det kan bli lite föör mycket "ansvar" när man inte uppfostrat hund själv tidigare och vad jag har läst/hört kräver de rätt mycket aktivitet o inte bara motion...

så.. vad tror ni?? antar att jag kommer få många olika alternativ nu, men det blir iaf en grund till vad man ska börja kolla upp och läsa på om...

Sv: vilken ras?

jag kan varmt rekomendera golden, men det har ni ju erfarenhet av redan, så det kanske inte är aktuellt?

tycker dom är underbara hundar, lugna i temperamentet, men ändå pigga och "med" hela tiden.
det har alltid varit min drömhund :)

annars kanske en bernersennen skulle kunna vara nåt? :idea:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Berner_sennenhund

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 598
Senast: Sedna
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 177
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka