Vilken ras?

giowanna

Trådstartare
Hej alla!

Ett bra tag sen jag va här. Har ju numera en dotter som fyller 6 månader idag :-)

Arne är numera 2,5 år gammal och mår prima efter kastrering och utökandet av familjen :-D

Såg en såååå söt hund i stan idag. Trodde först det va en Bostonterrier, men det verkar inte som om de finns i den färgen. Den va liksom gul med svart teckning....

Bild:
http://kennet.skk.se/wh/bilder/ingressbild/hundraser.jpg

Det är hunden längst ner till höger jag menar. Säkert lätt som en plätt om man har koll på raser, men för mig står det still :-)

Sv: Vilken ras?

De ser ut att ha en del rasbundna problem, har jag fel? Typ trånga nosgångar och så? Söt, men kanske inte praktisk?

Letar efter en hund som är släthårig, korthårig, relativt liten. Ska föredra ägarna, men inte vara reserverad mot andra. pigg, glad, frisk hund. Inte för mkt jakt i den. Snäll mot barn. Orka gå o leka en del.
Gilla att lära sig saker.
Som en dvärgpinscher, men mindre skällig och mer vänlig mot andra än familjen, och gilla mer kel :-)

Tips nån?

Dansk/svensk gårdshund om du accepterar att det finns lite jakt i den. Är ju mest en råtthund men gillar även andra djur..

Jag föll oxå för den färgen men precis som du skrev är det ganska ovanligt men min uppfödare har några som hon ska ta valpar på så det blir förhoppningsvis fler....

Jag föll oxå för den färgen men precis som du skrev är det ganska ovanligt men min uppfödare har några som hon ska ta valpar på så det blir förhoppningsvis fler....

Jaha, så skoj!! Men blir det bara leverbruna valpar om ngn av föräldrarna är det? Kan det inte bli både och oavsett färg?

DSG verkar så hispiga? Har fått den uppfattnongen efter att ha praktiserat sju månader på hunddagis. Hade en dsg där som aldrig tog det lugnt! Kanske inte är rastypiskt?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 943
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Jenka
·
Hundavel & Ras Behöver lite hjälp och idéer med ett rasval! Har en god vän som idag har en hund (cairnterrier) en riktig soffpotatis. Familj på 2 barn...
2
Svar
21
· Visningar
1 827
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag och min sambo har nu bestämt oss för att köpa en till hund, idag har vi 3 barn, två flickor som är enäggstvillingar på 3 år och en...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 134
Senast: holymary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023