Vilken Ras?

Sv: Vilken Ras?

Skogkatten härstammar från den långhåriga huskatten, inte tvärtom. Säkert 90% av de katter som kallas "skogiskorsningar" har inget skogkattinslag alls, utan är helt enkelt långhåriga huskatter. Din tror jag dock på ett visst perserinslag i, det är en få raser som är så "extrem" att den lämnar tydliga drag kvar i korsningar: brett ansikte, kort bred nos, cobby kroppsform, runda ögon och tydligt markerad profil.

Sv: Vilken Ras?

Hmm... Jag har nog alltid tänkt på honom som en Norsk skogkatt-korsning.:crazy: Jag är inte så insatt i kattraser, men tog kopplingen på att han var långhårig som dom, men ja tänkte inte på hur olika deras profiler var!:angel: Joppe har mer noslinje åt 90 graders hållet, om ni förstår vad ja menar.

Det finns massor av långhåriga kattraser, Norsk Skogkatt är långtifrån den enda.
Han är en långhårig huskatt.

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 814
Senast: Zoya
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 595
Senast: hundtant
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25