Vilken Ras?

Annie_92

Trådstartare
Vi har en hankatt på ca 5-6 år som jag länge funderat på vilken ras det kan vara? Jag har mina förslag men säger inte dom fören ni gissat några gånger! Så jag inte påverkar förslagen.:D
Det är riktigt dålig skärpa eftersom den är tagen med min billiga mobil, men jag hoppas ni ser nåt ialla fall!:o
Här när han står upp...
7616573.jpg

...Och här när han tittar in i kameran...
7617034.jpg

Och här när han sitter och tittar på musen som hänger i taket...:angel:
7617327.jpg

Sv: Vilken Ras?

Fick det visst att låta som om detta är en renrasig katt, men det är antagligen en blandras! :crazy:

Jag som ja ner så mycket arbete på att ladda upp bilderna från mobilen till datorn...:( *Detta är en skitkul bildtråd* kanske ja borde ha skrivit som rubrik!;) Kom igen nu då! Gissa raserna!:)

Haha, jo, renrasig huskatt finns en god chans att det är!:D Men påminner han inte ens om någon kattras alls då?

Den korta nosen och det bredan, platta ansiktet ger ett lätt perseruttryck, så huskatt med ev. perserinslag är min gissning.

Jättesöt var han!! O jag tycker att han är mycket likt en angora! :love:

Inte det minsta lik en angora. Angoran är långsträckt, elegant och inte fluffig utan med liggande päls. Det är en fantastiskt vacker ras...

angora2.jpg

(Bild lånad från rasringen Vangoran)

Jättekul att höra vad ni tycker han liknar!:) Joppe, som han heter är mycket smickrad över speciellt angoragissningen! Och andra komplimanger! Eftersom mina gissningar är
tagna nu, så kan jag säga att det var Norsk skogkatt och perser jag funderade på!

Du menar Norsk Skogkatt? Den har inte en profil som en skogis ska ha iaf. Den är väldigt kort och kompakt en skogkatt har längre kropp och längre ben. Även längre nos.

Min skogishanes (S* Ewkala's Jaristo) profil:
jarreprofil.jpg

jo, jag håller med fullt ut att hans profil och skogkattens profil som du visa, är långt ifrån lika varandra.:crazy: Därför har han nog lite av persernos och perserben? eller va tros om de?

Men varför skulle det finnas skogis i honom när han inte har några drag som är i närheten av en skogis?

Hmm... Jag har nog alltid tänkt på honom som en Norsk skogkatt-korsning.:crazy: Jag är inte så insatt i kattraser, men tog kopplingen på att han var långhårig som dom, men ja tänkte inte på hur olika deras profiler var!:angel: Joppe har mer noslinje åt 90 graders hållet, om ni förstår vad ja menar.

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 814
Senast: Zoya
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 595
Senast: hundtant
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25