Vilken ras till mina superaktiva släktingar?

Sv: Vilken ras till mina superaktiva släktingar?

Tack för alla intressanta svar! Jag låter dom nog hållas i sin inriktning på Pincher! :laugh: Fast nu sedan jag läst på, blir jag ju också sugen på en.... TUR att jag har en stökig, burdus, allmänt ohyffsad Beauceron på dryga 1 1/2 år, som jag INTE tänker utsätta en valp för! Annars vete sjutton ... hade jag nog haft fler hundar än en idag...! Vi får se när han blivit 3 och enligt uppgift ska börja sansa sig lite! ;)

Den första rasen jag tänkte på var bordercolli...

Jag sa ALDRIG mer än en hund, men nu ska herr'n fylla 6 och jag kommer på mig själv att sitta och surfa valp-annonser... :angel:

Jag sa ALDRIG mer än en hund, men nu ska herr'n fylla 6 och jag kommer på mig själv att sitta och surfa valp-annonser... :angel:

Hann din hund bli 6 år innan du började surfa valpannonser? :eek:

Min andra hund kom när 1a hunden var 1½ år och nu när dom snart är 4 år har jag hunnit spana på 3e valp läänge.:D

PAH. Sånt ska man aldrig säga (sen ska man ju aldrig säga aldrig heller iofs..;)) . Vi sa först MAX 1 hund.
Sen max 2.
Sen max 3.
Sen ABSOLUT max 4.
Nu max 5.

Och nog f*n har det blivit så att den 5:e kommer i vår...:rofl::rofl::rofl:

Gilly

Tänker dom på pincher så kanske dom kan ta sig en titt på Dansk/Svensken....outröttliga, trevliga hundar

Det låter som om att dina släktingar är extremt aktiva fysiskt. Alltså skulle jag aldrig rekommendera en bruksras, speciellt inte en malle, till någon som först och främst kommer få röra sig. En malle enligt mig kräver mycket mycket mer än fysisk träning, snarare mer psykisk än kroppslig.

Det jag tänker på är kanske som flera föreslagit en lapsk vallhund.

Inte långhåriga? Det var svårt, själv skulle jag rekommendera en Border Collie (långhårig, tyvärr), en väldigt aktiv hund som måste sysselsättas nästan hela tiden. Dock är de VÄLDIGT aktiva och kräver en hel del av sin ägare. Den ska inte bara sysselsättas fysiskt, nej, det är väldigt nyttigt och bra för hunden att sysselsättas psykiskt, ex. att spår eller liknande. Om de inte har någon erfarenhet alls av hund så är det ju bra om de går kurser med och utan hund. Främst måste de ju först förstå vad som krävs när man skaffar hund. Det kostar en hel del med försäkringar, foder, man måste ha tid, plats, råd och mycket mer. Man blir också väldigt låst om man skaffar hund det är en sak att tänka på också. Vet inte om jag gjorde något lättare precis men försökte.

Senast ändrad av en moderator:

Hi, hi, tja han var 1 när han kom som en pain-in-the-ass-omplacering.

Vid tre började han lugna sig och nu när han är sex har jag hunnit återhämta mig och börjat glömma så pass att det vore roligt med en unghund igen! :D

5???? :eek: Heliga Jesus.
(Järvsö! Coolt, min mamma kommer därifrån! :D)

Nej, jag skulle nog inte rekommendera en Malle till någon! Missförstå mig inte - känner man inte själv till rasen är man knappast rätt person (än!) att ha en, annars har man nog redan kollat in dem själv!
Lapsk Vallhund är härlig, men tyvärr för mycket päls tror jag...

Jag vet, och hunden bör nog vara släthårig för att passa deras "krav" - därmed också mer frusen... Hm...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Jag och sambon har under en längre tid pratat om att skaffa hund och tanken känns mer och mer realistisk. Men jag känner att jag behöver...
Svar
18
· Visningar
2 080
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Har ni tipps vilken hundras som skulle passa oss? Vi är ett par på 32 år. Två barn 6 och 9 år. Egen gård. Mannen jobbar heltid och har...
2
Svar
22
· Visningar
3 569
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V