Vilken ras kan det här vara?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Hej kära Bukefalos experter! :)
Eftersom ni brukar vara så duktiga tänkte jag ställa en liten fråga som jag grubblat på länge:

Vilken ras kan den här hästen vara?
Har förutom korsning tänkt lite på någon ponnyras, men eftersom hon är såpass mycket över ponnygräns känns det i min värld en aning långsökt. :angel:
Hennes bakgrund/historia kan sammanfattas med ett ord: Okänd. :grin: Hon bör komma från Europa någonstans (hon har inga brännmärkningar eller liknande) och är 8-10 år gammal, liten stor häst (skulle gissa på ungefär 155 cm).
Ganska framåt att rida, gudomligt mjuk trav och ganska stor rund galopp.
Kan tillägga att det inte är min häst, utan min favorithäst på ridskolan!

65888_284638104992862_281546760_n.jpg


557017_212305302226143_22290435_n.jpg


179247_200916433365030_1653720061_n.jpg


603103_201951476594859_255903623_n.jpg


Ursäkta bildbomb
Kan tillägga att den sista bilden är från en maskerad och det superblonda håret är en peruk...
 
Sv: Vilken ras kan det här vara?

Vild gissning.
Men på första bilden påminner det om ett varmblod. På tredje bilden New forest.
 
Sv: Vilken ras kan det här vara?

helt omöjligt att säga tyvärr... det kan vara en renrasig häst eller korsning mellan två raser eller en häst med fem - åtta - tolv raser i sig bakåt i leden...
 
Sv: Vilken ras kan det här vara?

Belgiskt ursprung? Mycket lik en belgisk jag träffat på. Den är ca 160 och grov men kantig ändå på nått vis. Mycket trevlig och "lagom" att rida... Men helt vild gissning :)
 
Sv: Vilken ras kan det här vara?

Jag har sett några lettiska och estniska importer som har varit väldigt lika den där - dock har nog ingen av dessa varit särskilt renrasig, så jag har inte direkt något förslag på ras:)
 
Sv: Vilken ras kan det här vara?

Tack så jättemycket för alla svar! :heart
Och till HMQ: Jag Googlade på just lettiska importer, och hon såg onekligen väldigt mycket ut som en sådan! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 560
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: fio
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 338
Senast: Wonna
·
Avel Hej Bukefalos experter! Upptäckte idag att min favorithäst har något som liknar en brännmärkning. Den sitter uppe på halsen, precis...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp