Vilken ras är det?

Sv: Vilken ras är det?

Nä, inte fel sida...men är väl läskunnig. Undrar varför du skriver till mig så här: Shiba är ju en spets..Tror Inte att någon kan tycka att den är lik en setter.

:rofl: :rofl: :rofl:
Såja såja, ingen hund är ful ;) :D
Men se en sådan arbetshund -stor praktisk näsa, ingen lång päls allt skit fastnar i, kort (sääkert medfödd :p ) svans som inte slår i sly och sånt, kan säkert trava om Gidde Palema med den vägvinnande traven... vad är det för något föresten???

nikie_storvik.jpg

stabyhoun

Att hon skrev så var väl för trådskrivaren skrev att hunden hon sett liknade en setter. Var väl därför hon undrade vad det var för likhet på setter och shiba (eller vad det nu var)

Jag såg en sån på en utställning ganska så nyss. Det jag fastnade för var deras otroliga steg. Vilket flyt säger jag bara. Så att se det gjorde att hunden blev snygg :-)

Skaffa inte en fågelhund till sällskap/agility, det är mitt råd utan att utveckla det mer... Stabyhoun är som sagt en stående fågelhund och de kräver en hel del, de är skapta för att jobba 6-7 timmar om dagen. Min fågelhund är i gång minst 3-4 timmar om dagen, ändå hade hon kunnat hålla på hur mycket som helst.

//E

Nä, jag ska inte skaffa en sådan, men den är väldigt fin. Fast de som har den ska ha den till sällskap.

Jag är väldigt sugen på en dalmatiner nästa gång. Någon som vet om de är bra sällskapshundar? Och det gör inget om de är aktiva för det är min nuvarande hund oxå. :)

Lyckat för dem... Blir så himla besviken på folk som skiter i vad de skaffar...

Dalmatinern är en bra sällskapshund i ett aktivt hem, så kan man nog uttrycka det. Stark på väg tillbaka efter år av dålig avel, hade själv kunnat tänka mig en om jag inte hade haft jakthundar.

//E

dalmatinern är en jättetrevlig sällskapshund! kräver lite lagom, gillar att röra på sig men behöver inte överdrivet mycket mental stimulans. dessutom är de så vackra! som alltid gäller det att ha koll på härstamning och uppfödare (valparna bör hörseltestas).

Hoppas alla ser detta nu. Jag frågade dem på kursen vad det var för hund och det var en Stabyhound som heter Shivas... Så det var där jag fick shiva ifrån....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 953
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 004
Senast: NOC14
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som några nog vet så dog våran hund B i höstas 💔 Och hon var min bästavän och den som jag tyckte MEST om och var som mest nära i hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka