Vilken ras är denna katt tro?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Quiet Elegance
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 868
Q

Quiet Elegance

atlas.jpg

atlas1.jpg

han väger ca 5-6kg är en stor kille
ingen vet vad han är för ras, han är en "hittekatt" ingen vet varifrån han kommer. han kom till stallet för några år sedan och togs hand om av stallägarna

så nu undrar jag, vad tror ni att han är för ras?

Sv: Vilken ras är denna katt tro?

En stor del norsk skogkatt skulle jag tro att det finns i honom. Påminner väldigt mycket om min kille som är renrasig (avataren). Jämfört med stolen ser han ut att vara rätt stor också vilket talar för en hel del skogis.

HÅller med ullo.. ser ut som det finns norsk skogskatt i honom. Mina katter påminner om honom och spec mamman deras som har ännu mer skogis i sig.

Påminner om min i storlek och ansikte som är mainecoon/skogis

det är det som jag också tror.. att han är norsk skogskatt coh kanske nåt mer.. :)

Fast profilen stämmer inte riktigt med skogis. Och öronen ser lite små och runda ut, tycker jag...
Men, det är klart, han kan ju vara blandras...

Tror också på skogisblandning. Jättefin kisse :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: miumiu
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
1
· Visningar
292
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 620
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Behöver katten en ny kompis?